načítám data...

Federal 595 RS-R: Euforie z letních gum

18. dubna 2019, 00:17 19 komentářů BubaaCZek

Taky máte rádi, když vyměníte rozměklé zimáky za gumy, co pro změnu drží? Původně to měla být óda na letní gumy obecně, ale vyklubala se z toho spíše recenze na Federal 595 RS-R.

zobrazit celou galeriiJakub Cotipotym: Federal 595 RS-R: Euforie z letních gum

Dnes odpoledne jsem prohodil zimni disky s Imperial Snowdragon 195/55/R15 za čerstvě obuté nové Federal 595 RS-R 205/50/R16. Zkontrolovat tlak vyjíždím až po 22. hodině. Čepnul jsem na 2,3 bar za studena a vydal se oškrábnout svrchní vrstvu. Říká se, že na nových pneu je tenký konzervační film, který je treba nejdřív ojezdit, než začnou gumy pořádně fungovat. Už dostávat do nich teplo na opuštěné večerní cestě mi zvedá koutky. Tohle je prostě jiné kafe!

Nakonec jsem po dlooouuhé době projel mou oblíbenou okresku a pak místo abych zamíříl domů, jsem prosvištěl nočním Krakowem. Ty Federaly jsou vážně povedené. Nejen že podrží daleko víc než ty zimní shitovky, které by měli zakázat, páč si na nich někdo určitě rozbije hubu, ale poskytují parádní pocit kontroly. Je to tím, že se najednou někam totálně neurvou, ale krásně postupně upouštějí, zatímco se zuby nehty drží stopy. Prostě jsou čitelné a je vážně radost na nich jezdit.

Na začátku té okresky jsem narazil na obdobně naladěnou RX-8 střílející z výfuku po každém přeřazení. Evidentně to tam taky znal a nějak se mi podařilo se ho těch pár kilometrů udržet, než nás křižovatka rozdělila. Samozřejmě jsme to nejeli nějak na krev. Jemu to víc zrychlovalo, mě to šlo dost lépe na brzdy a v zatáčkách to bylo tak rovnocenné. Párkrát mi s rotací milimetr pomohl zadek. Ty Federaly mají takový ten správný feel, podobně jak NS2R, kdy je cítit, že se to vzadu pohlo, ale zároveň jsou pevně přilnuté a netřeba žádné paniky, páč to maj zmáknuté. Fakt příjemé poježdění.

Úplné stejné jsem měl obuté loni a říkal jsem si, že zkusím novou strategii. Po jedné sezóně je za poloviční cenu prodám a koupím si ty samé. Na předních zůstalo 5 mm a na zadních 5,5mm. Na nových jsem naměřil zhruba 6,5mm. Za tu sezónu měly kolem 15 tisíc km včetně 3 hodin ostrého času na trati. Vadly o poznání později, než třeba Barum Bravuris. Dá se říct, že slušná výdrž.

Pozitiva jsou vykoupena chováním na vodě. Na kluzné ploše byly tragické a já na nich když naprší raději opatrně. Ta progresivní, čitelná ztráta trakce i na mokré cestě zůstává, jen přijde docela brzy. Proto preferuju plný vzorek a nepokoušet to jako daily na napůl sjetých. Přes to všechno je rád doporučím. S jejích výkonem za tu cenu rozhodně neprohloupíte.

Tento krátký příspěvek měl být hlavně i o tom, jak je fajn, že sezóna je zase tady a s ní i autíčkářovy radosti :) Taková nenáročná noční projíždka umí zázraky, totálně napraví celý svět a vše je zase úplě v pořádku :) Nemůžu se dočkat až otestuju poprvé slicky.

Co vy? Už máte přezuto? A co jste vybrali?


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Skipper
18. dubna 2019, 08:44
0

Já jsem tak nějak konzerva a žiju v domnění, že na britská auta patří alespoň značkiu britské gumy. Takže zásadně kupuji Dunlopy :)

reagovat
Pólin
18. dubna 2019, 09:35
0

Angličani to asi mají nějak v sobě... Otec má Nortona ES2 a ten má na ráfkách vyražené "USE ONLY DUNLOP TYRES" a na nádržce oleje "USE ONLY MOBIL OIL"...:)

beastar
18. dubna 2019, 16:01
0

Chválím přístup. Dunlopy jsou dobrý ve všech rozměrech i směrech. Taky mám rád nějakou uniformitu v tomhle směru. Když třeba vidim barumky na Bmw, nebo semperity na alfě sem z toho v šoku:D

Skipper
18. dubna 2019, 16:03
0

Já XKR koupil s Hankooky. To muselo pryč!

ToMyx
18. dubna 2019, 16:23
0

Mám to podobně. Nejvíc překvapí luxusní coupé na Barumkách/ Semperitech/ Matadorech/ kleberech atd, ale to neznamená, že to majitelům nemusí stačit. Jen mi přijde úsměvné, když kára za mega plus má pak low cost tmu. Ale chápu, správce dostal super cenu, tak to natlačil, kde se dalo :-D Vždy se snažím vybírat pneu podle ročního nájezdu a způsobu použití. Právě s Federaly nemám úplně ok zkušenosti. Na to, že jsou to semi slicky se bočnice sjíždí strašně rychle. Já ty moje (205/50r16) prodával po cca 4 měsících a návštěvách 3 trackdayů a celkovém nájezdu 7tkm. Myslel jsem si, že vydrží aspoň na celou sezónu. Ale bohužel.

bkralik
18. dubna 2019, 16:48
0

Jestli se ti sjíždí bočnice, nechce to spíš přidat odklony?

BubaaCZek
18. dubna 2019, 17:02
0

A nebo tlak... "kulate" yokohamy vidam kdyz borci tlakuji na 1,6.

ToMyx
23. dubna 2019, 16:11
0

Je to 2 roky, a problém odklonů nebo tlaku 1,6 to fakt nebyl :-) S AD08R žádný podobný problém nezaznamenán a podobné zkušenosti na dalším stejném autě. Jen neměl upravené odklony. Tlaky 1,8 studené, které byly po zahřátí 2,3 což bylo téměř předepsaný tlak. nevím, nechápu.

Jo
José Jimenéz
18. dubna 2019, 09:06
1

Přezuto už mám dávno a protože Švédi žádné gumy nedělají tak jsem vybral japonské Falken fk510. A byla do dobrá volba, jezdím je na přemotorovaném předohrabu a funguje to dobře. Loňskou sezonu jsem měl Nokian line a v zatáčkách už ta váha a výkon na ně bylo moc. Bylo cítit jak se v zatáčkách deformují ,že se z nich odřelo půl nápisu z boku :-) a Falkeny nic ty prostě drží tvar.

reagovat
Da
Dan
18. dubna 2019, 10:06
1

Já chtěl na "classic" imprezu taky už něco pořádného oproti těm čínským potvorám, ale právě na origo rozměry 205/50/r16 toho zase tolik není (chtěl jsem třeba zkusit michellin ps4s) a tyhle federaly jsem měl taky v pořadníku. Nakonec jdu v sobotu obouvat Advany AD08R a už se těším na ten rozdíl :D.

reagovat
ToMyx
18. dubna 2019, 15:48
0

AD08R je podle mých zkušesnotí zatím asi nejuniverzálnější pneu co jsem zatím zkusil. To jsem měl i Nankang NS2R i Federal RS-R. ve všech režimech byla prostě lepší, kromě ceny, ale to je život :-D

BubaaCZek
18. dubna 2019, 17:07
0

Advany twz byly v hledacku, ale dvojnadobek ceny je prece jen dost

Stanley
18. dubna 2019, 14:26
0

Ty zimní jsou svízel no. V tom dnešním odpoledním teplém počasí drží jen kilometr a pak už jedou jen rovně, takže z popracovní radosti toho moc není. Každopádně ranní mrazíky už tento týden byly jen dvakrát, takže konečně přezuju.

reagovat
ToMyx
18. dubna 2019, 16:13
0

Ta změna při přezutí na letní je umocněná tou "kvalitou" zimních pryží. Jednou jsem udělal zkušenost s čínskou stlačenou tmou a nikdy více. Na svoje auta na zimu kupuju klasické výrobce Michelin, GoodYear, Dunlop, Bringestone a nejhorší snad byla Sava, které mě přesto velmi příjemně překvapily. Naopak se mi stalo to, že zimáky (Michelin Alpin5) byly skoro stejně komfortní jako letní.
Ono pneumatiky jsou vůbec zapeklitá otázka, ale stále platí, že jsou to jediné co spojuje auto s podkladem.


-
Komentář upraven 23. 4. 2019, 16:13:08

reagovat
Skipper
18. dubna 2019, 19:38
0

Jo, kdyby jste někdo chtěl letní Hankooky 2x 245/45 R18 a 2x 255/45 R18, dezén 6mm, tak rád přenechám :)

reagovat
Be
Bechy
10. května 2019, 11:11
0

Ty 255 / 45 R18 bych bral. Nemají nějaké poškození?

Knightrider
19. dubna 2019, 11:31
0

Já obouvám Nitto Invo, 255/45 R17 vpředu a 285/40 R17 vzadu a jsem celkem spokojenej, ale i tak je to o kompromisech. Na suchu drží perfektně, ale na mokru je potřeba jet hodně s rozvahou.

reagovat
PepaSFI
19. dubna 2019, 14:03
0

já jsem pro letošek pyrát a vrah co žere malý děti a strakatý koťátka, neboli, nepřezouvám a zůstávám na sněhulákách. Už jsou sjetý, na další zimu už musím dát nový a tak je dodřu v létě. Na to slabý a pomalý auto je to jedno, stejně na to dávali zimní gumy už originál z fabriky jako náhradu terénních. Navíc ty gumy mají dvě TWI značky, ukazatele hloubky na zimu a na léto takže i výrobce očividně počítá s nasazením v létě.

reagovat
speedfred
19. dubna 2019, 18:08
0

Federaly by som povedal majú veľmi dobrý pomer cena/výkon ale ten hluk je celkom obťažujuci. Na track day za tie peniaze super voľba. Myslím že verzia RR ale nemá homologáciu na cesty.
Jednu sadu rok jazdených “18 mám ešte doma,ak náhodou niekto....

reagovat