načítám data...

Dvě Mršky na jednom hřišti

06. dubna 2017, 17:03 25 komentářů Raspby

Dojmy z prvního letošního trackdaye ve Vysokém Mýtě pohledem majitelů dvou zvenku stejných, ale zevnitř dost odlišných aut. A jsou opravdu tak jiné, jak by se na první pohled zdálo?

zobrazit celou galeriiJan Malina: Dvě Mršky na jednom hřišti

Rozhodli jsme se s Davidem, že shrneme to, co probíhá v různých diskuzích ať už přímo v blogu, co píše David, nebo kdekoli jinde a podělíme se se všema AUTÍČKÁŘema o naše dojmy ze dvou na jednu stranu stejných, na druhou stranu velmi odlišných Toyot MR2 (prozatím) poslední  generace. O specifikacích toho už bylo napsáno hodně, takže jen v rychlosti. Má (modrá) MR2 – naprostá série, motor 1ZZ-FE (140 hp), 5q bez LSD, obyčejné silniční pneu. Davidova stříbrná – swap na 2ZZ-GE (192 hp), 6q včetně LSD z Toyoty Celica 7q TS, pneu Yokohama Advan Neova AD08r. Obě auta váží něco málo pod tunu. Společný máme oba komplet stavitelný podvozkový kit XYZ Supersport plus komplet PUR silentbloky vlastní výroby z dílny DICompRacing, kde byly i oba vozy stavěny/servisovány.

 

H: Tak Davide, první letošní trackday za náma. Já se na něj těšil jak malej kluk nejen proto, že jsem trpěl velkým jezdeckým absťákem, ale zároveň jsem se nemohl dočkat, až naživo uvidím to, o čem jsem už dlouho hodně vyzvídal u DICompRacingu a hlavně, co jsem pozoroval na nespočtu videí Best Motoring, kde právě upravená 2ZZ MR2 proháněla (a velmi často porážela) na menších okruzích a touge tratích auta minimálně o třídu silnější. Tak povídej, jaké jsou tvé první dojmy z auta?

D: První dojmy? Strašně smíšené. Pro mě bylo všechno nové, nikdy předtím jsem na žádném okruhu nebyl, a navíc pro mě je tato koncepce auta s motorem uprostřed a náhonem na zadek naprosto nová! No a pak to přišlo, první kolo na okruhu a hned první hodiny při nájezdu do zatáčky pod mostem, a i tak jsem se pořád smál jak blázen. Popravdě jsem byl strašně vyklepanej, ale díky tomu, že tam jsme spolu, a hlavně díky tvým radám, jsem si celou sobotu strašně užil.

H: Naprosto ti rozumím. Před tím jsem jezdil jen s předním náhonem. Párkrát jsem se projel v Brně, ale jinak moc okruhových zkušeností jsem taky neměl. Takže stejné pocity, jako si měl ty. Nicméně mě to auto už po první jízdě neskutečně překvapilo. Ještě teď slyším ty hlasy, ať si koupím 2. generaci, že to není auto pro holky. Nebo Miatu, že je nejvíc hravá. Ale nelituju ani minutu. Motor uprostřed je něco zcela jiného než vepředu – ať už je s motorem vepředu náhon jakýkoli. Navíc ta nízká hmotnost je neskutečně znát.

D: Přesně tak, i přes moji počáteční topornost a obavy jsem zjistil, jak krásně se tahle „holčičí generace“ úžasně ovládá. Nevím, možná tomu pomohly i neskutečně lepivé gumy, nebo ten náš nestandartní podvozek (ať už štelovák, nebo PURka). Naprosto mě dostalo, jak lehounce jde auto do otáček a jak přesné řazení má – i když k řazení si asi u mě něco poznamenáš J. Tím, že jsem nikdy v provozu nejel opravdu hranu, mě překvapilo, že opravdu stačí před zatáčkou sešlápnout brzdu, natočit volant a v přesně danou chvíli zadupnout plyn až na podlahu a Mrška si s naprostou samozřejmostí prořízne zatáčku. Pravda, mě se to povedlo v každém stintu maximálně 3x, ale co jsem viděl u tebe, tak tam to bylo skoro pořád!

H: Právě, bohužel nemám tušení, jak se auto chová na továrním podvozku, ale k tomu XYZ nemám jediné výhrady. Naprosto mě dostává to ostré a citlivé řízení. Člověk si může hrát s každým milimetrem vozovky. To je právě ten předek nezatížený motorem. Jak si zmínil to najíždění do zatáček na brzdách nebo ubráním plynu, tak to se mě týká tak první 2 kola, než se přehřejí pneumatiky :). Pak když chci být moc agresivní, auto jde do zatáčky bokem, což je na jednu stranu velká legrace a zábava, na druhou stranu ale kvůli nízkému výkonu to zadupnutím sice srovnám, ale pekelně mě to zpomalí. To ale není Tvůj případ. Tvé lepší pneu tuto hranici posouvaly o hodně dál, a navíc ti vyšší výkon zabránil výraznějšímu zpomalení.

D: No, když jsem jel s tou tvojí „základní“ verzí, tak jsem tedy ten dojem neměl. Všechno mi kupodivu připadalo mnohem rychlejší. Ale máš pravdu, že obyčejné gumy jsou velký limit a rozhodně každému, kdo to myslí alespoň trochu vážně s ježděním, bych doporučil alespoň ty profláknuté Federaly 595 RS. Co mi ale opravdu u tebe hodně chybí je zvuk. Ať už motoru, tak i výfuku. Skoro mě to přišlo jako v Priusu v EV módu. A ten výkon by také mohl být o těch aspoň 60HP větší ;-) To, co ale asi mnohé překvapí, jsou brzdy. Už se to probíralo v diskuzi u mě pod blogem a Vavris se pozastavil nad destičkami Bosch a jejich kvalitou vůči celé stavbě. Trochu nalomen touto diskuzí jsem první stint měl opravdu strach, a navíc když jsem dojel (a zcela neprofesionálně nedochladil) tak jsem se při pohledu na zadní kolo zděsil. Kouř z brzd jsem ještě nikdy naživo neviděl. Naštěstí si brzdy nejspíše jen sedly, protože pak už v dalších stintech nebyl s brzdami jediný problém. A co ty, jak se ti jelo se „silnější“ sestřičkou?

H: Už jsem doufal, že se nezeptáš :). Nicméně ještě před tím s tím zvukem musím souhlasit. Do budoucna nějak pořeším výfuk. No musím ti tu ještě jednou poděkovat, že jsem dostal šanci si zařídit tvoji Mršku. Nevěděl jsem, co mám čekat. Bál jsem se, že to bude pila, která mě při první chybě ztrestá a pokouše. Ale o to větší bylo překvapení, že tomu tak vůbec není. Teď to samozřejmě nemyslím vůbec špatně, naopak, ale přijde mi, že rozdíl mezi auty z pohledu celkového charakteru je minimální. Mám tím na mysli, že i ta tvá je stejně poslušná, čitelná a předvídatelná jako moje. Jen prostě rychlejší a ta hranice je díky gumám dál. V prvních kolech jsem jel pomalu a byl jsem nervózní. Ale postupně jsem zrychloval, jak sis asi všiml v posledních kolech :). Mé obavy se nenaplnily a já si to auto užíval stejně jako to moje. S tím rozdílem, že s 2ZZ jsem si to užíval asi 5x tolik. Nejde ani o samotný výkon, ale ten projev a zvuk. Pak jsem si v té mojí hned připadal, jako když jsem udělal swap na 1,2 HTP :-D. 2ZZ se v těch utažených pasážích mnohem lépe sbírá, takže výjezdy jsou lepší, k tomu ty pneu. No prostě závist. Dýchla na mě nostalgie, jak už asi všichni vědí, s 2ZZ mám hodně zkušeností. Ale kupodivu jsem si nepřipadal jako brzda po přesednutí zpět do mého…2ZZ hodně klame tělem, čísla nelžou.

D: A přitom je základ v podstatě hodně podobný, jen ta hlava od Yamahy a lift. Na čem jsme se ještě shodli a pod co se podepisuji, je naprosto perfektní ergonomie v kokpitu. Ať už je to dokonale padnoucí volat ideální velikosti, nebo ukázkové rozložení pedálů. Ještě co mě hodně překvapilo u té tvé, je dle mého hůře poskládané rychlosti převodovky, i když tohle může být dáno tím, jak brzo musíš řadit díky menším otáčkám motoru. Možná bych být tebou zauvažoval i o shiftlightu, protože motor fakt moc slyšet není. A jak to vlastně zvládla tvoje Mrška, to celodenní ježdění? Já za sebe musím přiznat, že holka má celkem apetit, co se kvalitního oleje týče a za celý den jsem tak 0,6 litru dolil. Také se projevilo špatné gufero na převodovce, a tak nám trochu teče. No a jako perličku jsem včera zjistit uklepanou matku na svodech :-D Ale jinak se to zvládlo s grácií! Možná i díky dodatečně namontovanému měřáku tlaku a teploty oleje. I díky němu jsem přesně věděl, kdy je ten správný čas dát si chladící kolečko a dál už motor netrápit.

H: To je přesně ono. To bych doporučil jako první, co dát do auta každému, kdo chce jezdit na okruhu. Hodně to pomůže nejen autu. Shiftlight nepotřebuji, řadím tak nějak v maximu, ale je pravda že jsou kvalty poskládané dále od sebe, takže třeba z 1 na 2 otáčky dost spadnou. Nicméně auto má výbornou křivku výkonu a dostatečně silný střed, abych moc neztrácel. Ale to je holt rozdíl 1ZZ a 2ZZ no. Není to jen o liftu ale o celkovém projevu. 2ZZ je prostě jiná liga. Ale sám o sobě mi 1ZZ motor přijde dobrý. Když nepočítám srovnání s 2ZZ, tak je krásně pružný, reakce na plyn skvělé, lineární gradace výkonu a pěkná výkonová špička. No a je známý právě olejovým apetitem. Ale já mám zatím velké štěstí, nešetřím ho vůbec, ale za minulou sezónu jsem dolil max. 3 deci. V neděli jsem zkontroloval olej a stále na max. Takže zatím je fakt asi vše v pořádku. Přední pneu už sice mají nejlepší za sebou, ale ještě se to dá. Yokohamy už čekají :). Jinak jediná piha na kráse tvé Mršky bylo řazení, resp. podřazování na dvojku. Často jsem se tam nemohl trefit. Ale to se mi stávalo i u Corolly…nevím, kde soudruzi z Japonska udělali chybu…je to hrozná škoda. Ten 5ti kvalt u mě je v tomhle naprosto super. Dvojka tam zapadne jako nic, a dokonce jsem jednou podřadil tak brzdy, že jsem pak na dvojku brnkal o omezovač :).

D: Pravda, trefit dvojku mi trvalo asi týden, ale pak už všechno v pořádku. Přemýšlím, jak zhodnotit celý sobotní trackday, protože to bylo jak na houpačce. Na začátku dvakrát hodiny, jednou jsem naplnil auto senem a trávou, když jsem si udělal výlet do kačírku (na podobném místě jako Caterham pana Saageho). Kolem oběda to bylo nejlepší (a nemohl za to jen výborný burger z redakční kuchyně) ale také to, že už jsem věděl, co od auta můžu čekat a relativně volná dráha. No a ke konci už jsem byl tak strašně unavený, že se mi snad ani nedostávalo sil. Ale určitě si ho v červenci rád zopakuji a doufám, že tam bude i kolega s červenou naprosto sériovou MRškou, ale s řazením F1 pod volantem a SMT převodovkou – jsem na toho robota vážně zvědavý. A jak by si to zhodnotil ty?

H: No já byl nadšen jako vždy. I když teď jsem si přičuchnul k trochu jiné lize, tak ani potom mi moje Mrška nepřijde nijak nudná nebo nezáživná. Bavil jsem se i odpoledne. Naopak jsem měl motivaci jet co nejrychleji, jak jsem se Tě chtěl držet. Což byl velmi těžký úkol, ale kolo jsem nedostal, takže spokojenost :). Nemůžu se dočkat dalšího ježdění. Ať už v Mýtě, nebo někde jinde. Bohužel na středočeských rozbitých okreskách si to auto moc neužiju. Takže nejpozději, opakuji, NEJPOZDĚJI, to bude 16.7. zase v Mýtě. Ale doufám, že se naskytne možnost dřív. Tak ještě jednou děkuji za možnost si to zařídit, bylo to naprosto super a jsem Ti za to vděčný. Bylo krásné to porovnávat. SEE YOU NEXT TIME.

 

FOTO: Já, Oldřich Čech, High Heels & Toe, a ta jedna je z bolgu pana Kraba, ale nevím kdo ji vlastně fotil :)

PS: Ještě pro zajímavost přidám mé dva onboardy. V prvním se snažím Davida držet, v druhém si sám zkouším Davidovu MRku.

;t=52s

 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Franz Kafka
06. dubna 2017, 18:13
0

Super nápad. Netradičně vyřešený do blogu :) Některé věci moc nechápu přece jen nejsem na tahle auta úplně odborník tak si ty popisované rozdíly moc neumím představit, ale to je jedno. Každopádně povedené okénko z trackdaye čekal bych něco podobného spíše od některého člena redakce. Skoro jako by tam ani nikdo z redakce nebyl.

reagovat
Raspby
06. dubna 2017, 18:29
0

Díky :)...no taky se divím, že ještě nevyšel oficiální report :)

Goldies
07. dubna 2017, 06:23
0

On treba vyjde ;-) kluci ted toho maji asi moc...

Id
Idaho
06. dubna 2017, 19:28
0

Pělné, díky za čas který jste s tím ztrávili, dobrý nápad. Davide - neboj olej pořešíme po sezoně, tohle se mi nelíbí a delat to nebude :)

reagovat
Goldies
07. dubna 2017, 06:24
0

Vim :-) pocitam s tim, udelame toho vic, neboj :-D

krab
06. dubna 2017, 21:41
0

Moc hezký díky pánové za bezva počteníčko!
MR2 je výborná, nikdy jsem jí neřídil, ale hrozně moc bych určitě chtěl.... po tom co to čtu.

Jak jsem psal už někde včera nebo předvčírem, jsou to japonské Elise :-D

reagovat
Goldies
07. dubna 2017, 06:23
0

Dobre, dobre... v Cervenci ti ji pujcim aspon na jeden stint :-D

Raspby
07. dubna 2017, 07:00
0

No všichni tomu spíš říkají Boxter junior :-D

Knightrider
07. dubna 2017, 12:01
0

Blog formou rozhovoru je dobrej nápad. Má to něco do sebe a čte se to fakt dobře. :-)
P.S. Výborná je ta čelovka s kamerou. Nechtěl bych, aby mně to někde plesklo do obličeje, ale pobavila mně. :-D

reagovat
Raspby
07. dubna 2017, 12:18
0

Díky...no díky té čelovce jsem se nesmazatelně zapsal do paměti většiny účastníků trackdaye :-D . Se všichni tlemili když mě viděli stát ve frontě s tou kamerou na čele :-D

Knightrider
07. dubna 2017, 12:26
0

Vůbec se nedivím. Asi bych se řezal taky. :-D

Goldies
07. dubna 2017, 12:45
2

Zapomnel jsi podotknout skvostne opaleni :-D ale zabery sou fakt super :-)

Raspby
07. dubna 2017, 12:48
0

spíš skvostné připálení :-D ale jo záběry si myslím že jsou dobré...ale příště to zkusím trochu jinak :)

Knightrider
07. dubna 2017, 13:23
0

Mít na čele opálenej obdélník bude určitě epesní záležitost. :-D

Goldies
07. dubna 2017, 15:52
0

Kdyby obdelnik :-D ona je to celenka s paskem uprosted :-D

Knightrider
07. dubna 2017, 16:27
0

Super. :-)

Raspby
07. dubna 2017, 17:35
0

Alespoň mi to zakrývá pleš :-D

Id
Idaho
07. dubna 2017, 19:12
0

Bud rád že to nebyla čelovka - lampa , mam tu žabičku, opičku... :D to by byl teprve výtlem :)

PB
09. dubna 2017, 09:46
0

Hezky :) a obe Mrchy maji super zvuk... i kdyz asi v prvnim videu byla spis slyset take ta stribrna?

reagovat
Goldies
09. dubna 2017, 09:53
0

JJ bez vyfuku je to v podstate hybrid :-D Ne, vážně, ono to bez vyfuku fakt moc neni slyset a jak rikal Honza, tak i 2ZZ ma roste jinej zvuk

sumy
10. dubna 2017, 18:40
0

Hezky!
No a s tim projizdenim se po stredoceskych silnicich...
Ldyz jsem vzal naposledy Panmami mrsku pod krkem, tak jsem trefil kaluz, ktera vsak skrivala past na mamuty. Chroupnuta 17 nepotesila :-(

reagovat
Raspby
10. dubna 2017, 18:42
0

To je ono...sice jsem takovéhle ,,štěstí" zatím neměl, ale stačí záplaty 2cm nad silnicí, díry po zimě...a vlastně si tu jízdu vůbec neužívám..protože se celou dobu jen něčemu takovému vyhýbám...

sumy
10. dubna 2017, 18:44
0

Ale kouzelnej byl policajt, co jsem volal. Policajt: "Tak pane, to je jasny. Zvlast kdyz mate vepredu tezkej motor" Ja: "Motor-tezkej? Vepredu? Ne, to doopravdy nemam." A to bylo naposledy co promluvil, pak uz mu hanba nedovolila rict jediny slovo :-D

sumy
10. dubna 2017, 18:46
0

Tak, tahle louze byla hlubsi a auto slo na zvedak a komplet kontrola. A ja k zubari na opravu ustipnutyho zubu :-D

Raspby
10. dubna 2017, 18:49
0

aha...no já bych čekal že tě policajt odpálkuje s tím, že si nepřizpůsobil jízdu stavu a povaze vozovky...tak rádi tuhle formulaci využívají :). A z těžkým motorem vpředu to zabil úplně :-D