načítám data...

Dokker lepší Dusteru, aneb Dacie nemusí být zklamání

19. listopadu 2019, 20:28 49 komentářů TheKubajs

Nuže, recenze Dusteru vzbudila emoce, ale čas plyne dál a já se dneska projel další Dacií. Tak jak?

zobrazit celou galeriiJakub  Pospíšil: Dokker lepší Dusteru, aneb Dacie nemusí být zklamání

Minulý týden jsem otestoval Dacii Duster a jak bylo poznat z recenze, nadšením jsem neoplýval. Bylo to fakt nepříjemné zjištění, že i “to nejlepší” od Dacie je vlastně pořád dost špatné. Jenže v tom je právě ten zakopaný pes. On totiž Duster, jak pomalu zjišťuju, není tím nejlepším, co se v Rumunsku montuje. 

To je totiž tak – představte si nádražní restauraci. Takovou tu čtyřku se šedivejma záclonama, zelenejma ubrusama a hospodským, co má panděro. Přijdete tam, zasednete ke stolu, dostanete jídelák v koženkových deskách se zlatým nápisem menu a roztřepenýma rohama a v něm čtete: Guláš, utopenec, hermelín, gothaj s cibulí, knedlík s vajíčkem a italské těstoviny s bazalkou, panchettou, lososem a rajčaty. No a tady většinou zasáhne takový ten common sense a vy si dáte guláš, nebo ten knédl s vejcem (samozřejmě pořádně zalitý kečupem), protože ten losos a pachetta působí v nádražce prostě podezřele. Bude losos čerstvý? Ví vůbec hospodský, co je panchetta? To jsou otázky, které necháváme radši nezodpovězené. Pochutnáme si místo toho na luxusním guláši s cibulí, nebo na tom epesním knedlíku s vejcem a domů jdeme s plným žaludkem a klidným srdcem.

No a s tou Dacií…Prostě litrový předohrab v plné s příplatkovou barvou a velkými koly je takový “stylový městský crossover”. Když to vyrobí třeba Audi, Lexus nebo Mercedes, tak se vám to třeba nemusí líbit, nemusí to být váš oblíbený styl auta, ale ve finále je to prostě docela dobrý a pro cílovku funkční produkt. Jenže když to vyrobí Dacia, dopadne to…no jako ten oranžový Duster, co z redakce zhejtil každý, kdo ho dostal do pracek, dokonce i Supa tím byl tak poznamenán, že o tom napsal blog. 

Proč jsem to ale celé nakousnul. Dneska je úterý a to znamená vyzvedávání testovacích aut. A protože náš redakční masochista Adam nejen, že rád jezdí nepohodlnými auty, ale i bydlí v nepohodlném místě, tak musí cesty do Prahy pro testovačky plánovat zhruba stejně komplexně jako zaoceánskou plavbu. No a dneska mu plánování nevyšlo a tak musel jeho testovačku vyzvednout nějaký aktivní blbec. 


Foceno za tmy mobilem, buďte shovívaví. Nicméně takhle to vypadá. Dokker. Bílý. 

Takže odbila šestá a já stál s naprosto obyčejným nesklápěcím klíčkem v ruce před bílou Dacií Dokker a měl vážnou obavu o své pozadí. Jenže nebylo proč. V naprosto jednoduchých výškově nenastavitelných sedadlech byl molitan, ne drcená žula, jako u Dustera, takže se tam sedělo celkem hezky. A to byl teprve začátek. Diesel pod kapotou (který nevím, jaký měl obsah ani nic) jel docela slušně, řízení bylo dlouhé, ale citlivé a podvozek sice bouchal, ale tlumil. Chvíli jsem projížděl pražskými ulicemi a pak mi to došlo…

…Felicia VanPlus! Tohle auto je pokračovatelem jednoho z mých prvních služebáků. Určitě ho taky znáte – jde o tu felicii s hnusnou bílou nástavbou, má to tvar pěstního klínu a na přelomu tisíciletí to byla jasná volba nemajetného řemeslníka. A vlastně to nebylo blbé auto. Jasně, byla to “jen felda”. Ale fungovala tak nějak kamarádsky, povědomě, znali jsme ji a byla tak nějak nezáludná. Existuje spousta lepších dodávek, ale VanPlus byl prostě jistota.


Náhodný VanPlus, vyfoceno prý v Brně. Strhující, že? 

No a Dokker je dost podobný. Jednoduchý, plechový i zevnitř, moc výbavy nemá, ale funguje, neobtěžuje, jede, péruje, topí…A je o parník lepší než Duster s litrem v plný. Je to prostě ten hospodský guláš. Nic nečekaného, nic úplně světoborného, ale jistota, která nezklame a večer vás z ní nebolí žaludek. Chcete od Dacie něco víc? Já asi ne. Jen teda ten pitomý infotainment prosím nahradit jednodinovým rádiem a kaslíkem, ale to je fakt jediná výtka.

On ten Adam nakonec moc dobře věděl, proč Dustera ochotně přepustil, ale Dokkera nenabízel. Je to totiž ve finále lepší auto, ale hlavně mnohem, mnohem lepší Dacie. 
Dokker vevnitř. Prostě tak nějak je. Nemá ani glovebox a asi to ani nevadí.

No a aby tenhle blog nekončil v Dacii, protože to by přeci jen nebylo úplně veselé, povím vám, co bylo dál. Po tom, co jsem v Dokkeru najel asi 50 kilometrů jsem zaparkoval u odstaveného Renaultu Megane Grandcoupé a chvíli čekal. Náhle se na horizontu objevila dvojice diodových světel a mezi nimi maska se čtyřmi kruhy. Za dieselového doprovodu přijelo Audi Q3S se Zlokočkou za volantem a Honzou Křečkem na sedadle spolujezdce. Hlavně vlivem Honzova designového kabátu a šály působila tato posádka v trendy SUV-Kupé jako dvojice alternativních enviroarchitektů. Honza vystoupil, vzal si s neskrývaným odporem klíče od Dokkeru (ačkoli jsem se mu snažil vysvětlit, že je super), Zlokoč nastoupila do Meganu a já zůstal sám s Audi…které mi drazí kolegové nastavili do řečtiny. Fakt dík.


Nastavení je vpravo dole. Trvalo to docela dlouho, než jsem na to přišel.

Po nastavení češiny, výběru z 36 (fakt 36! future is now!) barev ambientního podsvícení, spárování telefonu, vytvoření vlastního jízdního režimu a spoustě dalšího nastavení jsem se naposledy před jízdou podíval na telefon. Honza se v redakčním chatu vztekal jak křeček (pun intended), že Dacia je krám a já se nad tím jen pousmál. Ještě, že neseděl v tom Dusteru.

A v záři růžových diodových pásků, zadnicí spočívajíc v anatomicky nastavitelném sedadle, jsem se za zvuku sedmnácti reproduktorů reprodukujících první akordy slečen z Hokago Tea Time vydal vstříc domovu. Tohle bude dobrý týden.

 

(Ano, Audi má i nějaký motor a tak, ale to asi začnu řešit tak v sobotu, zatím to je skvělý arkádový automat na kolečkách a mně se v záplavě displejů moc líbí.) 

Jo a už asi tři dny mám chuť na knedlík s vajíčkem. Snad to nebylo z blogu poznat.


36 barev podsvícení, 2 velké displeje a spousta podvojných menu. Tady chci bydlet.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Liqid
20. listopadu 2019, 16:59
0

Dokker je fajn pracant, když do toho leze člověk ve špinavých montérkách, tak nemá výčitky. Paleta se naloží ještěrkou a co se nevejde, se hodí na střechu. .Horší je to s výdrží. V servisu jsem to viděl na zvedáku, dvou leté auto, najeto 70 a rezatý jak stará Mazda (takže tem příměr na feldu pasuje) a silné vůle v řízení. Stejně tak pohodlí ve vyšší rychlostech téměř nulové.

PS: Není panchetta jako pancetta ;)

reagovat
Jakub Pospíšil
20. listopadu 2019, 17:40
0

To byl vtípek pro pozorného čtenáře. :)

beastar
20. listopadu 2019, 17:29
4

Otázka pro mě z tohoto blogu je taková jestli víc nenávidím Dokker a nebo ty kolotočářský podsvícený poblion interiery v posledních AUDI. Každopádně Dokker je práceschopný povoz čili chápu, že pokud je člověk živnostník, tak do toho skočí. Prostě to koupit dojet do konce životnosti (asi 150 000km) a jít pro dalšího ...

reagovat
bitner
20. listopadu 2019, 21:59
1
Pochtli
21. listopadu 2019, 14:50
0

Na to, jak tomu nakládal, tak mazec..

beastar
22. listopadu 2019, 01:29
1

Jedna píčovina jaro nedělá.... Navíc typicky živnostnickej kus, co prostě musel jezdit i kdyby na pomyslný chléb nebylo. Zbytek co tam popisujou žurnálové... tak 95% aut to dneska najede se správnou péčí .... Takže kde je ta přidaná hodnota? Kromě nízké ceny? Asi ten nulový komfort, nulová dynamika a nulová image...

bitner
22. listopadu 2019, 09:04
1

Tak dobre, kolika picovinama muzes dolozit, ze se to po 150 tkm rozpadne? Ja mam aspon tu jednu, ktera rika, ze ani omylem.
Bracha disponuje OIII Rychle Saze fautomatu. Sere se to statecne. V 70 rozvody, dvouhmota, rozpadlej kompresor klimatizace, brzdy spotrebak po 50. Ma na tom 100 tkm. Odbornici mu poradili, ze se to komplet rozlozi po tech tvych 150.

ma
martinw
22. listopadu 2019, 09:11
1

Dokker má hajnej jako služebák a zatím tam má 130tis. km a v servisu to bylo na opravu nějakýho senzoru v motoru jen jednou jinak drží a to jezdí pořád cesty horší kvality - takový ty lesní šotolinky.

Pochtli
22. listopadu 2019, 10:04
2

Furt mě baví, jak si všichni myslí, že "levné = zákonitě šunt". Nedělám si iluze, samozřejmě budou materiály a zpracování stlačené na minimum + recyklace zaplacené techniky na maximum, ale myslím, že Dacia není tak blbá, aby si pohnojila pověst a kšefty (viz rychlé stáhnutí průserové 1.2TCE po pár měsících v provozu).

beastar
22. listopadu 2019, 10:04
0

Bitner: Tak to má pan bratr velmi špatný kus, nebo smůlu, nebo se o to neumí pořádně starat. U O3 jezdí mnoho aut, co dnes mají 300000+ i z fleetu. Nejen tdi ale tsi. A ano je třeba za to platit servis. Tomu se říká auto.... Stroj. Vůbec bych do toho škodovku netahal proti Loganu je Octavia Rolls ve všem. Včetně protikorozní ochrany a pohodlí.

Co v tom testu nezmiňují te dachny. Muselo se v tom autě s tímto najezdem jezdit příšerně. Přesně to co nezměříš. Celkové opotřebení. Sám vidím že jinak vypadá po 400000 A6 c7 a třeba QP 5. Když už se na ně QP dostane vůbec.

Potvrzuje to celý akorát to, že když bůh a náhoda chtějí Dacia se nerozpadne ale nějak dojezdí. Nesmíš mě brát doslova. Mimochodem mě nic nevysvětluj. Vim a vídám aut moc. Když pominu stavy co způsobí majitel svou dmncí. Tak najet 300k může defakto cokoliv i první Smarty.

Co si mi potvrdil krásně. Jak tam psal tuším fandatik. Dacie je pro kolenovrty a chorobné šetřílky, co se spálili při nákupu ojetiny. Nejsou ochotni akceptovat platit servis a vicenaklady při vlastnictví vozu. Nepřipouští si přitom, že koupili podprůměrný produkt v kterým smrdí lepidlo už od nového. Vrže to je v tom ozvěna a odkryté plechy. Zoufale to nejede atd. Ztratu části vlastní důstojnosti si taky nepřipouští:)) Jak asi Rumum smontuje vůz při nárocích kvality rendl-dachna? Víš kolik bude dacii který ve 120k vypadají na těch 400 jsou v posledním tažení, nebo na šrotáku. O3 O3 pořád... Víš kolik O3 jezdí někde jako služebák? V drsnyn provozu?:D

Tipo, Focus, Astra, Clio, Megane, Crossland, Vitara, Kuga,... A nektery věci na tom děláš protože tam jsou. Třeba klimu, dvouhmotu atd. Dacie má hovno. Co z toho plyne 0 komfort.

Představa že točim v Loganu, Dokkeru Itálii mě děsí. V Polu se to v klidu dalo na otočku.

Pochtli
22. listopadu 2019, 10:44
1

Ve starým loganu MCV na LPG jsme dali Holandsko a taky to tam dojelo :oD Tím neříkám, že by to bylo něco, co si musím nutně zopakovat, jde jen o to, jaký (ne)komfort je člověk ochotný akceptovat.

BubaaCZek
22. listopadu 2019, 11:45
0

Ona uz ta vyrobni vada na druhem valci je vypovidajici.

K tomu image, kdyz duchodce na morave dojede novym Dusterem na oslavu 78mych narozenin vzdaleneho pribuzneho tak udela dojem. A na to duchodcovske rohliky doktor kostel pojezdeni je to optimalni. I tou dynamikou.

V jine spolecnosti nez ta nahore uz ten dojem nebude idealni. Kazdemu co jeho jest.

beastar
22. listopadu 2019, 12:57
0

Pochtli: Haha. No jistě. Taky jsme dojeli pod Benátky ve 4 lidech relativně hroznou Felicii v dieslu. Bez klimy. Rádio to mělo:D Jenomže to auto bylo rok tuším 97. Vyráběné pro jinou dobu a jinou konkurenci. Navíc jistou dávku nekomfortu mělo tehdy kde, co. Argument o ničem. Teď nedávno dojel někdo z Thajska tuk tukem do Čr;) Pak ten chlápek co objel svět na kole a ti trabantisti. Proti tomu je Dacia luxus. Bóže to nemění nic na tom, že i deset let staré Mondeo je pohodlněji a luxusněji vyhlížející auto.

Bubaczek: Ok beru. V jisté společnosti jde jen o to, že je to nové. A že si ušetřil. Za takzvané poslední auto.

beastar
22. listopadu 2019, 13:12
0

Marketing Dacia:
Pane vrchní v té polívce plave moucha!
No a co by si chtěl za 10 korun? Aby ti tam plaval mistr světa?

Takový kuřecí krky co se maskuji za vepřovou panenku. A řezník se tváří jako kámoš.

Pochtli
22. listopadu 2019, 13:52
1

Beastar: Jenže u desetiletého auta jsi ve stavu, že netušíš, kolik ve finále sežere úvodní servis, natož budoucí opravy. Spoléhat se na "dobrý kousek" fakt nemůžeš. A ne každý na to má / nechce utrácet 500t+ za nové auto jen kvůli statusu. Proč kupovat auto třeba za 600, když stejnou službu (odveze z bodu A do bodu B) udělá auto za 350 a těch 250 si užiju jinak?

U mnohých (dle vás) "kolenovrtů" je tak hlavní důvod pořízení dáčky vidina nového auta se zárukou a samozřejmě vědí, že to nemá sedačky z rollsu, kokpit z raketoplánu a motor z lamba (jak si myslí někteří majitelé zbožštělé oktávky).

ma
martinw
22. listopadu 2019, 14:28
2

@beastar : Jenže ta moucha plave v polévce i když navštívíš autorizovaný servis s autem za mega... V tomhle nevidím rozdíl, když reklamuješ že novýmu Kodiaqovi vrže interiér a občas nejde keyless tak najednou dělají jakože co by člověk chtěl... to mě na nich sere, u tý dacie je to vhodná marketingová strategie :)

beastar
22. listopadu 2019, 15:38
0

Mě se líbí jak do toho oba cpete škodovku. Za Á Škoda dělá úplně jiný auta a o mnoho lepší jak Dacia. Taky po právu dražší. Ojetá oktávka za 300 není 10 let stará. Většinou je vlastně spíš furt nová. To znamená že nějaký investice v řádech stovek tisíc je hloupost. Statistiky naštěstí dávají za pravdu mě. Nemáme tu čas rozebírat prodejní taktiku Dacie. Soukromě si to kupují specifičtí lidé. Do firmy to nemá cenu řešit tam je vždycky lepší nový auto. Pokud na to firma má.

Btw málokdy někoho jmenuju. Ale já teda v Porsche Praha Prosek absolutně nemám s Audi servisem problém. Možná proto, že chápu že věci se můžou rozbít. Chování v pohodě. Korektní vystupování. Ceny jako by si čekal když si koupíš dojče vágn f plný f plný...

A ať nežeru Scuderie taky v pohodě. Sice jasné tam se to dělá za jiný prachy. Zase logicky. I to zázemí vypadá jinak. Nechaj si to zaplatit. Zase ale všechno korektní. A že něco nefunguje na autě. Inu každej známe příběh Maserati potažmo Itálie. Takže tyhle pohádky alá autirizak na hovno... Ono je to rozhodně v dachně lepší:))) Nebo mám psát v Renaultu...

sp
spooon
22. listopadu 2019, 16:27
2

Hlavně berte v potaz, že drtivá většina do dachčijí přestupuje například z feldy. Takže pro ně to je krok kupředu.

Fa
Fandatik
22. listopadu 2019, 20:48
1

Bíste: na bych tady u toho Dokkera tak přísný nebyl. Pokud to stojí do nějakých 250k. Je to prostě kus auta na převážení věcí pro řemeslníka. Za tři roky to vyhodí. Nemůže si dovolit být bez auta a víme, že k novým autům je nějaká garance náhradního vozu výrazně výhodnější. Čím pak vozí rodinu je druhá věc. A k tomu Loganu, pokud to stojí do nějakých 180k tak bych to pro nějaké typy lidí pochopil.
Duster je úplně jiná písnička a podle mě zhovadilost. Stejně jako Sup nebo Kokodák přes mego.
A k těm autorizákům. Třeba přehození kol (nikoliv gum) u BMW za 5k? I kdyby to dělali pod Vorlojem a sekretářka mi celou tu dobu kouřila, tak by to bylo drahý.
A jasně taky bych radši měnil každý 3 roky full nabitou Vclass, než honit 5ti letý Vivaro (i když je to jen příležitostné vozidlo).

beastar
23. listopadu 2019, 01:31
0

Fandatik: Však já Dokker pro takový užití do firem naprosto neodsuzuju i sem to tady různě psal.Tam kde je třeba novýho auta je to ideální. Přesně koupit aby to vydrželo splátky a potom nazdar, bazar. V čem je teda problém s tim Vclass? Každý tři roky? :)) Co se Loganu týká zase, nevadí mi že si to někdo koupí ani mě to nijak nesere. Mě prostě vadí, že část lidí z toho dělá okase jak prase. Přitom si prostě koupíš 1000x zrecyklovanej shit a proto je to levný. Asi jako kdyby moje automobilka Beastar Lowbudget Junkyard Fuckers zkráceně BLJF. Prostě nahodila model BLJF Emperor na základech Škody Felicia. Chtěli sme za ten krám mizernej 169 000 Kč bylo to původně dobrý tak pro Uzbekistán jako recyklovaná Pežó 405....

A do světa sme řvali jak jsem alternativa pro LIDI! Nový auto za takový super prachy. Přitom kdejaká bazarová střední třída nás ve všem 100x překoná. Kdyby alespoň jako LADA drželi tlamu a prodávali to dál důchdcům a řemeslníkům udělají líp. Prostě takový menší Hyundai. Z hovna pletou bič a část lidí jim to žere jak Babišovu kobližku. U nás se nedivím, vlastně ani v Německu jsme stejně tupý stádo jako skopčáci a rakušáci....

Fa
Fandatik
23. listopadu 2019, 07:51
0

Tak to se mi někde ztratilo v šumu, ten tvůj názor na Dokker. A k tomu Véčku, já prostě nemůžu vyvalit takovou raketu za auto, které si na sebe nevydělá. A ještě ho použiju pár víkendů v roce. Jen chci mít Van k dispozici.
Vždyť jsem si nedokázal ospravedlnit ani Gulii QV a to je o úplně jiných emocích.

beastar
24. listopadu 2019, 13:03
0

Tohle je někdy těžký. Když nepotřebuješ to auto pořád, ale jen občas takhle sem to měl s tim SUV. Jako GL dobrý, ale když v tom 99% času jezdí jeden člověk hlavně po Praze, tak nám to bylo taky k ničemu. Jen kvůli tažnýmu maximálně jednou za tejden. Jestli to máš takhle s tou dodávkou tak je nový Véčko blbost. Tak jako z Giulie QV bych nebyl smutnej:) Jak to začíná bejt zajímavá bazarovka... tak jich začíná jezdit víc. Včera sem potkal TŘI v jeden den. To je rekord co to auto existuje. Je to jako s tim Ghibli čim jsou olítanější a levnější lidi na to víc slyší na ty ceny.... A jako alternativa k trojce od BMW případně pětce... který už dávno nejsou tak dobrý je to fajn.

Kuře
20. listopadu 2019, 20:27
0

Tady se to s těmi redakcnimi blogy nejak rozjeli:)

Dokra neznám, ale od té doby co mi stojí Focus mám na ježdění se psi pujceneho starého Logana, to MCV či co... V podstatě předchůdce Dokkra. A teda, umučení krista hadr...Pravda sice, jednalo se o zuboženej kus zničeném psama, ale stejně...
-
Komentář upraven 20. 11. 2019, 20:29:06

reagovat
krab
20. listopadu 2019, 21:42
1

To jo, ale "blog bodrého Ostravaka" nějak záhadně zmizel...
Doufám, že proti němu nezasáhla Rumunská Koza Noştra, která běžně operuje jen od Ploieşti k Bucureşti :-D

Jakub Pospíšil
20. listopadu 2019, 21:52
2

Třeba se za čas zase objeví, jen teď teoreticky třeba musel na chvíli zmizet...třeba :D

Supafly
21. listopadu 2019, 18:12
1

I´m alive. ;)

beastar
21. listopadu 2019, 18:24
2

I wanna ur blog back. Wer is ya blog? Smone wit glock dilityd ur blog or wat?

Matěj Podhorský
21. listopadu 2019, 18:31
1

#cenzura

Zlokoč Ka
21. listopadu 2019, 18:42
0

#anoprosim

Supafly
21. listopadu 2019, 18:42
4

měl jsem milou návštěvu - Grupul Special de Protecție și Intervenție, dali jsme si teplý nápoj, pak mi ukázali parádní laserovou show a pak jsem dostal strašně výhodnou nabídku, teda myslim, zas tak dobře rumunsky neumim. ;) BTW měli moc pěknou EC-135

krab
21. listopadu 2019, 21:53
1

#ANOprosím ... to se taky povedlo. :-D I když ANO snad ne...

Jako každopádně výsadková jednotka rumunské spřátelené lidové armády nad Gastownem musela být věru zajímavé divadlo...

sp
spooon
22. listopadu 2019, 00:01
0

nějak nechápu, proč cenzura? Vždyť to byl relativně neškodný, a velice zábavný článek. Nebo si ztežovala sama Sráčia?

Supafly
22. listopadu 2019, 00:34
0

se stává i v lepších civilizacích, no... :D

Supafly
22. listopadu 2019, 00:38
1

občas poslechnout sílu musíš, abys sílu poznals, mladý padawane!

beastar
22. listopadu 2019, 01:26
0

Sem myslel, že Čaučaučeskův režim padnul a ono ne on furt trvá.

BubaaCZek
22. listopadu 2019, 17:37
0

Tak bud se blogy nesmi psat cizimi jazyky, nebo se redakce nemuze dockat dalsich testovacich vozu z rumunska.

beastar
22. listopadu 2019, 19:06
0

Ja myslim že zase tak moc špatného o Dacii tam nebylo. Spíš bych řekl, že někomu vadili rumuňata, podvozky ze žvejkaček a podobné. To že je Duster mrdka snad vědí i na zastoupení...:D

BubaaCZek
22. listopadu 2019, 21:44
2

Jo taaak, von prozradil vyrobni know how ;D

beastar
22. listopadu 2019, 22:23
1

Přesně to si myslím. Ona to byla v podstatě průmyslová špionáž. A poškozovalo to slovutnou Rumunskou pýchu a perlu automobilového průmyslu. A jak Dacia pohrozí chytrý novinář ví. Stačí si všimnout že ani Clarkson si nedovolí napadat Dacii. Ferrari snad, ale Dacii matku pokroku...

Zlokoč Ka
24. listopadu 2019, 08:38
0

Duvod je prosty, ale tady ho rozmazavat nebudu. Pokud by byl nekdo zvedavy, jsem k dispozici v PM.

krab
24. listopadu 2019, 11:13
0

Já nic, já muzikant... jen jsem si z toho dělal legrácky...

vojtacz
21. listopadu 2019, 12:31
2

Kolega si Dokkera koupil novýho, jakože hezký rodinný auto. Není to hezký rodinný auto. Vnitřek je OK, pokud to posuzuju jako dodávku pro nenáročný řemeslníky. Sedačky nepohodlný. Interiér minimálně oplastovanej nebo čalouněnej, takže jsou skoro všude vidět plechy. Nový auto mělo špatně lakovanej blatník (pomeranč) a nelícovaly posuvný dveře. Prej ok, v servisu mu to opraví. Jako sorry, ale tohle řešit u novýho auta?

Dát za tohle 300 tisíc jenom proto, že chci nový auto je naprostá zhůvěřilost. Koupit to v základu do firmy a po skončení leasingu se toho zbavit asi smysl dává, ale stejně je to z mýho pohledu otřes.

reagovat
beastar
21. listopadu 2019, 12:44
1

Přesně tak. To je to co tady píšu. Je to stejný jako si v 90tejch koupit takovou mrdinu jako Lanos, nebo Leganza. Prostě sice nový auto, ale průměrný a nepěkný. S vadami ve smyslu joooo pane, co chcete za tak nízkou cenu.
Kdo tohle má v dnešní ekonomicky zajimave době zapotřebí?

Do firmy ano. Tam je to o ničem jiným. Jestli to má někde svážet dělníky. Bordel, palety. Je všechno jedno hlavně že to vydrží leasing a má to jakz takž dostupnej servis.

Pochtli
21. listopadu 2019, 14:00
0

vojtacz: Sedačky to vyloženě nepohodlný nemá, rozlámaný jsem z toho včera po 2x170 km nelezl. Viz minimální čalounění - podívej se na citigo a jak se prodávalo.. Není to trhač asfaltu, ale ani brzda provozu. Musí se víc bouchat dveřma, na místě řidiče to není úplně ono pro jedince s dlouhýma nohama.
Ale jinak jak píšete, jako dělník v pohodě, jako rodinný vůz - jen pro skromnější rodinku menšího vzrůstu.

vojtacz
22. listopadu 2019, 17:34
1

Pro mě má nepohodlný sedačky i služební trojková Fabie. Než najdu rozumnou pozici za volantem, tak většinou už vystupuju v cíli.

Jinak jak tu někdo (asi beastar) psal - Dacia asi dává smysl lidem, který se spálili s bazarovkou a chtějí něco novýho s vidinou že se to srat nebude. Jenže když porovnam bazarovkou s jasnou servisní historií a v dobrým stavu vs novou Dacii, tak dává pořád smysl ten bazar. A osobně bych radši z okna koukal na jetou O3 než novou Dacii.

beastar
22. listopadu 2019, 19:15
0

To je přesně to co tady píšu. Jinak já mám výrazný problém s pohodlím třeba i v 911 997, nebo 4er se základem. To je hodně o postavě, zvyku, posazu, zdravotním stavu atd. V zásadě když se budu držet té bazarovky Škoda. Tak novou dachnu i Octavii 3 budeš brát na úvěr. 300 v cash za to nikdo nedá. Obě auta vydrží ty splátky. A opravdu okyna je ve všem lepší... A společensky je to brané jako div ne manager car. Za to Dacia je brána prostě jako levné auto pro chudé? A kdo chcs tak dobrovolně vypadat. A jako člověk co rezignoval na žití. Dacia je jako triko od větví oblikneš se pár vyprání to vydrží. Pak vypadá děsně ale se psama do lesa furt dobrý... Až jednou skončí na dně skříně. Bazarová škodivka je jako Calvin Klein ze sekáče... Už se o to musíš starat ale máš brand trochu a nějakou image... Protože na nový hadry Gucci zatim nemáš...

krab
22. listopadu 2019, 23:01
0

Tyhle značky prostě těží z toho, že existuje hromada lidí, kteří se prostě bojí i trošku zariskovat...
Tak kupují jistotu v podobě nových laciných aut. Celý projekt Dacia je jen chytrej marketingovej trik jak využít už dávno amortizovanou výrobní linku, technologie, díly atd.. ještě znovu a slušně na tom vydělat. A ten business plán nemají špatný, přiznejme si to. Daří se jim.

My si to kupovat nebudeme, protože víme svoje. Ale vysvětlovat obecnému lidu, že lépe by bylo koupit si třeba klidně 25 let starou pořádnou Ameriku místo toho recyklátu ze země hraběte Drákuly je vesměs zbytečný. Vždyť my jsme národ, který s nadšením kupoval i znovuzrozené Octavie Tour, jakožto pokus o vyčištění skladů a minimalizaci odpisových položek. A zabralo to... Poláci takto nadšeně vyráběli i kupovali třeba výběhové Opely pod vzletným názvem "Classic".

Zkrátka každý zboží má svýho kupce. A Dacia to v tomhle směru umí. Pochopila, že starý a výběhový model lze interpretovat hesly, jednoduchost, poctivost, robustnost. A Drákulova pokladna se plní ....

Fa
Fandatik
22. listopadu 2019, 23:25
0

Neměl by někdo na skladě starý a výběhový model w124ky? Byl bych jak panic před Apple storem.

VK
VK
22. listopadu 2019, 23:56
0

Jen bych rád znal ten recept jak překonat sezení v tom vyrobenou bolest zad.