načítám data...

BMW M2 Competition

15. září 2019, 22:22 7 komentářů John Galt

M2ka je prý jedno z mála aktualních BMW, o kterých se dá říct, že to je “bavorák”. Měl jsem možnost si ho krátce vyzkoušet v okolí Mnichova.

zobrazit celou galeriiLubos Arvai: BMW M2 Competition

Dvojková řada BMW se mi asi z celé aktualní produkce značky libí nejvíc. M2 je ještě hezčí díky klasickým upravám vzhledu, které dostává každé Mko. Přední nárazník rozehrává hru mnoha ploch. Zadku dominují čtyři koncovky výfuku a při celkovém pohledu zezadu vynikne, jak je M2ka rozkročená do šířky. Barva Long Beach Blue autu sedí a zároveň nepůsobí zbytečně křiklavě. Pár detailů se mi ale na autě nelibí, výdechy v předních blatnících jsou falešné a odrazky v zadním nárazníku působí lacině.

V interiéru se usadíte do vyborných sedaček s nafukovacími bočnicemi, které by ale mohly lépe držet horní půlku zad. Bledě modré prošívání sedaček a výplní dveří vypadá pěkně. V bezpečnostních pásech je dále vytkána trikolóra M.  Loga M2 jsou do sedaček jen vylisovaná a ne vyšitá, takže jsou jen decentní. Vůbec s M logy se na autě poměrně šetřilo a kromě svitícího loga v otáčkoměru a malého M loga na volantu jsem na autě nenašel žádná vyloženě přebytečná. Přístrojový štít je ještě klasický obklopený displejem, kde se zobrazují další údaje podle toho, jaké si vyvoláte. Jedinou výtku, kterou k němu mám, je, že stupnice rychloměru neni lineární. Co mi na něm ovšem chybí, je teploměr oleje, nebo aspoň chladící kapaliny. Místo toho vás po nastartování pouze auto informuje, že plný výkon bude dostupný až za chvíli. Displej infotainmentu je umístěný nahoře na palubní desce a natočený k řidiči. Tato verze infotainmentu od BMW je zatím nejlepší infotaiment, který jsem si měl možnost v autě vyzkoušet. Vršek palubovky a výplní dveří by zasloužil být vyroben z kvalitnějšího plastu, navíc prošívání plastu je opravdu divné. Dekor simulující karbonová vlákna se mi libíl, protože je plastický a nejen natištěný. V iteriéru je dostatek odkládacích prostor.

Přeplňovaný šestiválec o výkonu 410 koní je spojený se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou. K dispozici je i šestistupňový manuál, ale za celou dobu, co jsem s autem jezdil, mi vůbec nechyběl. Motor má tolik točivého momentu, že mu nevadí ani, když převodovka při normální jízdě drží otáčky těsně nad tisícem otáček za minutu. Dělá to nezávisle na zvoleném jízdním režimu. Ty jsou k dispozici tři: Effecient, Sport a Sport Plus. Kdyby byl k dispozici jen první a poslední stačilo by to. Stejně tak u řízení by stačil střední režim Sport, protože na Comfort působí řízení hodně gumově a na Sport Plus už je zase hodně tuhé. Řízení ale jinak poskytuje docela slušnou představu o tom, co se děje pod předními koly. Zpět k motoru a převodovce. Zvuk motoru není zhruba do třech tisíc otáček slyšet, a potom s rostoucími otáčkami se motor rozeřve, v režimech Sport a Sport Plus se o zvuk při nižších otáčkách starají reproduktory. Pokud potřebujete akcelerovat z nízkých otáček, kde motor drží převodovka, má motor znatelnou prodlevu, než se roztočí turbo, ale pokud na pedál akcelerátoru zatlačíte víc, převodovka nezávisle na zvoleném jízdním režimu podřadí a motor potom reaguje na plyn hned. Pokud jednou přeřadíte pádly pod volatem nebo voličem převodovky, převodovka zůstane v manuálním módu, dokud ji znova nepřepnete do automatického. V manuálním módu vás nechá motor vytočit až do omezovače a nepřeřadí nahoru, stejně tak dolů podřazuje okamžitě po pokynu pádlem. Podvozek je v Efficient režimu komfortní a auto ničím neotravuje ve městě ani na dálnici. V režimu Sport Plus občas podvozek přenese některou nerovnost do interiéru trochu ostřeji, ale jistotu neztrácí ani na bavorské rozbité okresce. Jinak je podvozek jistý a auto působí vyváženým dojmem. Pokud přidáte trochu víc plynu na výjezdu ze zatáčky, tak auto trošku zavlní zadkem, zaklekne na zadní kola a vystřelí vstříc další zatáčce. Na brzdy je potřeba vyvinou větší sílu, ale brzdný účinek je díky tomu perfektně dávkovatelný.

Závěr

M2ka umí být výborný cestovní společník, se kterým nebude problém ujet několik stovek kilometrů za den. Ani pouze 50ti litrová nádrž vás nebude nutit navštěvovat čerpací stanice nijak často, protože jsem se bez problé
mů dostal na 10ti litrovou spotřebu a asi by se šlo dostat i o litr níž. Horní limit nebudu zmiňovat. Zároveň umí být autem pro zábavu, kvůli kterému hledáte důvod proč někam jet, i když nejvíc si M2 užijete asi na okruhu.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
16. září 2019, 14:32
0

Zajímavej článek. Mě bohužel M2 Competition, když byla pro novináře "utekla" , takže jsem se nesvezl a jediným podobným autem jsem jel s BMW M240i. A to by bývalo chtělo samosvorný diferenciál, jinak bylo velice příjemný.

Líbí se mi, že v týhle recenzi poukazuješ na věci, co nikde moc nejsou a nejen o tom jak to hezky tahá za plyn a jak se s tím dá jezdit bokem, což je skoro v každý videorecenzi. Ten zvuk z reproduktorů mě trochu zklamal, že máš pocit, že tam je. To snad i teď daleko levnější Hyundai i30N, kterou jsem měl půjčenou aktuálně nemá a zvuk je tam jen přepínáním klapek ve výfuku. Ale možná tam něco z repráků taky jde, těžko říct. Každopádně tohle přehnali rozhodně ve škodovce, kdy Oct RS má tenhle naprosto umělý a dost otravný zvuk, když zapneš sportovní režim.

No, M2 Competition se mi líbí. Hodně lidí tvrdí i to co ty, že by manuál ani nechtěli, celkem tomu věřím, i když spojku a řadit sám bych nejspíš vážně chtěl. A pak je tu další zajímavá věc - cena. Dá se údajně koupit nové s DPH do 1.5 mega což mi přijde jako velice zajímavá cena. Někdy jí příležitostně musím nějak taky aspoň na pár kilometrů vyzkoušet, abych věděl...

reagovat
Jo
John Galt
16. září 2019, 22:28
0

Ten zvuk mi přišel v těch nízkých otáčkách dělaný uměle. Bylo to dunění, které šlo zepředu a nebylo přítomné v Efficient módu. Při vytočení šel vždy zvuk zezadu a znělo to úplně jinak.

Na ceny jsem se teď nedíval, ale ještě loni v létě se M2 dala jako roční auto koupit lehce přes mega.

Já preferuji s vyjímkou hot hatchů u výkonných aut automat. Pokud je převodovka dobře naladěná tak mám stejnou kontrolu nad zařazeným převodovým stupněm jako u manuálu. Na okruhu je to rychlejší a při cestování pohodlnější. Jediné čím mě převodovka tady trochu rozčilovala bylo cuknutí při pomalém zastavovaní, ale mít auto dýl tak asi najdu způsob jak zastavovat bez cuknutí. Stejně se chovalo Mini co jsem měl půjčené letos v zimě.

krab
17. září 2019, 09:40
1

S tím zvukem je to dost dobře možný. Dneska se to obecně dělá přes aktivní klapky v tlumiči výfuku a od sání vyvedou nějaký ten rezonátor, často vyloženě i pustí něco uměle do repráků. Nová doba... Ale u některých aut to funguje. Jsem to tu možná někde psal, teď jsem jezdil s Hyundai i30N a vlastně ten zvuk se mi po čase docela zalíbil, mají to pěkně nastavené. U bavoráku předpokládám, že by si netroufly toto pokazit :)

S tím automatem máš asi pravdu. Většina lidí ti to vlastně i řekne. U BMW je lepší automat. Já bych si svou M2 Competition na 99% objednal nebo sehnal s manuálem, ale asi vlastně jen z takový nostalgie po klasickým způsobu řazení a taky protože jich bude zkrátka na trhu o dost míň i do budoucna. U řazení pádly a u moderních převodovek typu ZF 8spd. je nepochybně hromada objektivních výhod. Je víc rychlostí, takže 1,2,3,4 můžou být relativně krátké, 7,8 naopak dlouhé na dálnici. A přeřazení bude vždycky rychlejší. Akorát přijdeš o tu charakteristickou věc co dělá sportovní auto autem, o práci se spojkou a taky si nemáš šanci najít nějaký svoje oblíbený přeřazení. U manuálu si můžeš vybrat, jestli tě baví podřazení ze čtyřky na trojku, nebo z trojky na dvojku atd... u pádel je to všechno jen o zmáčknutí toho elektronického tlačítka. Zkrátka do jistý míry nic pro mne...

beastar
17. září 2019, 11:56
0

krab: Já jsem teda s M2 nejel. Obecně to ale považuju za povedený auto. A vídám jich v provozu překvapivě docela dost. A ten zvuk se mi líbí ať už toho dosáhli jakkoliv. Automat začíná být zajímavý téměř pro všechny rychlý dnešní auta. Nejen že většina z nás řadí prostě pomalu a někteří ještě špatně, ale i proto co popisuješ. Efektivita provozu je úplně jinde plus další výhody. Jinak celkově se mi zdá blízko realitě závěr tady pana Johna. Třeba pro mě je potom takový auto ideální esencí. Teda jako druhý auto. Jako první je to na mě moc malý... Přestože nejčastěji vezu sebe a vzduch.

Trochu sem nepochopil takový to povídání o tom co tě baví na manuálu. Jakože výběr rychlostí? Že si podřadíš na dvojku? Pádla jsou úplně v pohodě spíš mě sere to, že většina automatů ti stejně pádla pohlídá. To už sme potom zase u režimů a nastavení a tak dále. Jak se to chová když... XY a rovnice. V tom já vidim výhodu manuálu. Ty to zašlápneš podle citu... Jinak jak píšeš že nic pro tebe.

U tebe věřím, že to není je póza. Ovšem měl by si se od toho trochu občas odprostit od toho staromilstvý:D Protože někdy ti to zbytečně kalí jinak docela stravitelný úsudek. Narážím na test A5 TDI u konkurence. Z každýho slova toho textu bylo cítit, že se ti to auto líbí, ale prostě správný petrolhead přece nemůže mít rád bezpohlavní Audi v naftě ne? Taková ta rozpolcenost v tom, že je to proti tomu, co se bavíte s kamarádama na projíždce v západu slunce. Ono já sem nad tím přemýšlel a tenhle blog o té M2 mi to dokonale potvrdil.

Vy máte auta vyloženě jenom jako hobby. Primárně objekt kterej je na hraní a na víkend. Neživí vás to ani nepotřebuješ nutně auto k práci. A odtud ty názory potom pramení. Já ti garantuju, že kdyby si jezdil 50k + rok. Naftu tankoval za svoje, tak vedle víkendový M2 Competion bude ta naftová A5 stát taky... samozřejmě V AUTOMATU:) I přestože je to ten posranej bezstupňovej multitronic, co při každým přeřazení vypadá jak když prokluzuje spojka.

krab
17. září 2019, 13:28
1

Když půjdu od konce ... já zrovna u toho Audi jsem myslím snažil zůstal nějak objektivní. Já jezdil i jednou půjčenou A5 Quattro 3.0 TDI a to je výrazně jinej stroj, o dost lepší. Tyhle předoklolky s 2.0 TDI ať A5 nebo A4, který jsme měli hodně ve firmě jsou zkrátka jen takový všude o stupínek lepší Passat. Jakmile je to vyšší výbava, dražší motor a pohon Quattro, přijde mi, že to jsou konečně pravá Audi, zkrátka v mnoha ohledech dalo by se říct nejlepší auta ve třídě. V tomhle segmentu si ještě chci najet některé generace céčkových mercedesů, protože je prakticky neznám. A tuším, že by se mi mohly vlastně docela líbit. Jinak k 2.0 TDI obecně je manuální převodovka jen z nouze ctnost. To je prostě jen protože sis nepřiplatil. Multitronic mě kupodivu nesral, šetrnou nohou se s tím dá krásně plynule jet. Blbý je, když potřebuješ často předjíždět a prostě využít ten motor naplno. Tak na to jsou jiný převodovky lepší, nehledě na to, co jsem se tam snažil popsat z různých informačních zdrojů, že zkrátka ta spolehlivost tam úplně na jedničku nebyla...

A k BMW ... To je potřeba si vyzkoušet. Když použiju analogii s Giulií QV. Svezl jsem se i manuálem. To auto skutečně a podle slov i majitele bylo s manuálem horší. Navíc sázelo v režimu race automaticky meziplyny a nevím, zda to šlo vůbec vypnout. Pocit z řazení provázela určitá nepříjemná gumovitost. Čili u Giulie QV skutečně lépe 8spd ZF s pádly.

A BMW M2, podle toho co jsem slyšel, četl, viděl atd. vypadá nakonec na podobnej případ. To že já říkám : "nic pro mne" to říkám fakt jako osobní informaci, ne radu, aby se ostatní opičili. Já jsem si to vyzkoušel už mnohokrát : silný auto, skvělá automatická přeovodovka, mě to prostě nakonec příliš ani nebaví. To o tom řazení, podívej na jeden díl Henry Catchpola na Carfection, ten se věnuje v jednom dílu čistě manuálním převodovkám, najdeš na youtube "manuals matters" nebo tak nějak se to jmenuje. Jde o to, že nám hračičkům, řidičům se líbí to mechanický spojení s autem. Každá převodovka řadí trošku jinak, svez se někdy zase třeba v Subaru BRZ, nebo v MX5, v něčem takovým. To propojení s tou technikou (ne elektronikou) v těch autech je. A nechci to psát jen jako, že se takovýhle formulace líbí dalším petrolheadům, vlastně mě mnozí poslední dobou naopak pěkně serou. Takové ty řeči, že Supra není Supra, protože je to BMW, že to nemá manuál, tak je to nahovno, že Alpine má foukanej čtyřválec nebo Fiesta ST dokonce tříválec...

Já na to dívám jinak. Ale pro mě osobně ( a zejména protože mám auto jako hračku) je důležitý, že existujou stále auta, který jsou konstruovaný pro maximální zážitek z toho co předvede s autem řidič ( ne mu to snadno umožní technika). A nebo pak jsou auta úplně čistě zážitková jako Alfa 4C a tam pádla jsou, je tam turbomotor, ale i tak je to vlastně zajímavý puristický svezení. Dokonce takový, že člověka jako mě částečně rozpoltí v tom smyslu, že jedna část mne by takový chtěl a druhá vůbec ne. (Protože Lotus Exige má stále manuál a místo turba vhodnější kompresor.)

Sedrik
17. září 2019, 14:24
0

///M2 je pěkná - mám slíbené svezení a i když bych preferoval manuál, bude to s automatem. Popravdě, jsem zvědav, jak moc velký rozdíl je mezi tou dvojspojkou a ZF v mém autě. A u manuálu v tomto autě by mě nejspíš časem fakt štvalo, že nejde vypnout auto-meziplyn bez toho, abys kompletně vypnul stabilizaci. WTF BMW.

Zatím jsem v tom jen seděl a nastartoval a musím říct, že je to příjemný posaz a splňuje to to, co chci - menší auto, které nebude na okreskách působit, jako autobus.

Cenově - za 1-1,3M je jich docela dost k sehnání, ale bavíme se o ///M2. Competition kousků je zatím málo a jsou tak +- 1,5. Chce to počkat. Pokud bych o ní uvažoval (jako že moje žena o ní uvažuje hodně za nás za oba :)), tak si chci počkat na Comp - klasická ///M2 má (+- :)) stejný motor, co mám teď (N55) a když už eMko, tak s Skovým motorem....

A taky jich potkávám kotel - což je jedině dobře. Těším se, až jich bude plný internet za 50 procent pořizovací ceny.

sheogh
19. září 2019, 14:47
0

Moc pekny a taky me ze soucasne nabidky pripada nejlakavejsi

reagovat