načítám data...

Audi RS4 Avant: Nejlepší rodinné auto současnosti.

14. ledna 2019, 03:13 29 komentářů beastar

Vybíráte nějaké rozumné auto? Auto pro rodinu? Audi pro vás jedno takové má.

zobrazit celou galeriiBorec Lang: Audi RS4 Avant: Nejlepší rodinné auto současnosti.

Každý správný Čech ví, že nejlepší rodinné auto je kombi. Přece jen občas je potřeba něco odvézt. Třeba pověstnou lednici či skříně a tak podobně. A každý správný pubertální chlapec sní o pořádném prémiovém autě z Německa. Ať už je v té první pubertě ve věku méně jak jednadvacet let anebo v té druhé kdy mu táhne pomalu na padesát. Audi RS4 vlastně představuje perfektní rodinný vůz pro takové jedince. Nebo možná vlastně úplně pro všechny. Přišlo sice o osmiválec nicméně i šestiválec o skromném výkonu necelých 450 koňských sil jistě dokáže uspokojit i vaši manželku za volantem. Atmosféra skončila, přichází na řadu přeplňování. A dokonce dvojité. To nepřekvapí.  Na předjíždění je každopádně výkonu vždy dost. Vše je podpořeno relativně solidní hodnotou točivého momentu a to skromných 600 Nm. O bezpečné předjíždění je tedy postaráno. Vše je navíc o to růžovější, že průměrná kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem 10 litrů na 100 kilometrů. Inženýři v Audi se prostě snažili. Benzín je nakonec právě teď levnější, než diesel. Přišel tedy čas přes všechna omezení se dieselových verzí spíše vyvarovat.

Stovka za 4 sekundy. Pěkné. Dosažení rychlostí vyšších než li legálních dálničních je tak snadné. Tohle auto rozhodně nepotřebuje celého chlapa. Nepotřebujete být reinkarnovaný Ayrton Senna. Nemusíte být dokonce ani nadšenec do aut. Tohle auto uřídí každý. Stejně jako předchozí RS4 dokáže naprosto precizně maskovat rychlost. Je to trochu klišé. Jenže ono to skutečně tak je. Interiér působí jako bezpečné a velmi tiché místo a svět kolem prostě ubíhá. Pod pravou nohou při zrychlování v jakékoliv již dosažené rychlosti máte vždy dost výkonu. To se hodí zejména na dálnici. A případně na okreskách. Když si vás nějaký pomalý řidič například v oktávii bude chtít vyškolit. Oktávie jen čistě ilustračně. Nesmyslně pomalou jízdou. Třeba jede jen 100 km/h. Nevadí, ťuknete lehce do pedálu plynu a přirozeně předjedete toho loudu a ještě dalších deset vozů před ním. Letět takhle po ránu někde mezi vesnicemi to jednoho potěší. A když pro vás 200 km/h znamená jen číslo, není co řešit. Lokální městská policie a dopraváci si vás ale budou brzo jistě pamatovat. Prostě rodinné a docela rychlé auto. Ráno vstanete a nestíháte. Jako vždycky. Není problém. Naložíte ledničku a děti. Kufr má 505 litrů tam už se něco naskládá. A hurá po dálnici do města. Držíte konstantně levý pruh při odstraněném omezovači je tam těch 280 km/h hned. Kdo je tady chlap? Ledničku vysypete u krajnice. Děti odložíte v sakra drahé anglické školce. A už jste ve městě.

Kostky, tramvajové pásy a chodci na každém rohu. Chodci jsou nejhorší, protože vás často nutí používat brzdy. Brzdy fungují. Respektive v běžném provozu naprosto dostačují. Samozřejmě nějaké precizní dávkování nečekejte. Na to už se dnes nehraje. V komfortním módu se jezdí po městě jedna báseň. Úplně samozřejmě. Občas bohužel nějaké nepříjemné kodrcání podstoupíte. Ono dvacítky nejsou do města úplně ideální. Za adaptivní podvozek se systémem DRC se připlácí. A nemyslím si, že je to třeba pokud tedy auto nejezdí primárně v příměstském provozu. Anebo naopak každý týden někam na okruh. Přece jen o víkendu má být táta s rodinou a ne někde dělat bordel. Na to prostě v Audi mysleli. Poněvadž příplatek za sportovní podvozek s “DRC” má hodnotu 55,000 Kč. I tak je většina nástrah města odfiltrována od posádky dostatečně. Okolí pobavíte zaručeně. Zvuk motoru je příjemný. Dunivý baryton. Jako řidič slyšíte ovšem spíše velmi vzdálenou zvukovou kulisu. Spíše takové podkreslení. Logicky. Audi počítá s tím, že na zadních sedadlech odpočívají vaše ratolesti. Při poslechu zvenčí je ihned poznat, že se jedná o trochu rychlejší verzi. U všech rychlých Audi tohle bylo vždy v dokonalé symbióze. Moci si užít bez bolavé hlavy cestování na dlouhé tratě ale zároveň trochu toho pubertálního vytáčení motoru do omezovače. Za doprovodu fajn zvuku bez jakékoliv výkonové špičky. Tatínci mohou tedy jásat. Petrolheadovo srdíčko sice nezaplesá ale co. Tohle není fakt auto pro nějaké vlasaté máničky toužící po něčem jako je tojka GT86.

Interiér je tradičně silnou stránkou vozů z Ingolstadtu. Vše je perfektně po ruce. Sedí se na poměry rodinných vozítek poměrně nízko. Ono i na jiné poměry dnešních opulentních SUV například. Příjemný je již tradičně zploštělý tříramenný volant. Celkově není co vytknout. Určitě nemáte nejmenší důvod vrážet do obrazovky infotaimentu šroubovák, nebo ho jinak insultovat. Sedadla jsou pohodlná a i cestující vzadu najdou dost místa. I člověk neznalý architektury interiérů vozidel Audi se prostě velmi rychle orientuje. Posadit se za volant nevyžaduje žádné zvláštní schopnosti a pohodlnou polohu nalezne každý průměrně vzrostlý člověk. Vystoupit chce trochu více úsilí. A rozhodně tedy vůz nelze doporučit osobám se sníženou hybností. Opravdu chce to nějakou sílu. Pokud vás provází, nemáte problém. Příjemná funkce je možnost si na displeji zobrazit věci jako stopky. Člověk by měl vědět, o kolik zlepšil sprint do práce oproti předchozímu dni. Můžete se tak zlepšovat i jako řidič. Sedadla s logem RS poskytují perfektní boční oporu a i při delší cestě jsou pohodlná a nebolí z nich záda. Dokonalý kompromis mezi pohodlím a potřebou dobré opory v rychle projížděných úsecích. A že to je prakticky všude chcete li. A jako přidaná hodnota nad vším ční nejlepší držák nápojů v dané třídě. Možná na světě? Vaše ranní Caffé latte se z něj ani nehne. Přestože samozřejmě musíte použít kelímek s “take away“ příklopem. Holt ani náskok díky technice fyzikální zákony nemění.

Vnější design se samozřejmě primárně shoduje s běžnou Audi A4. Vpředu nechybí legendární a samozřejmě nezbytný šestiúhelník. O prodeje je tedy už předem postaráno. Brzdové třmeny jsou lakované s RS logem. Typicky do červena. Netypicky jinak. Speciální jsou i kovaná kola z lehké slitiny v provedení s pěti paprsky. A pár dalších detailů včetně nenápadných plaketek vzadu a v přídi. RS4 je také položena o 7 mm níže, než běžná A4. Auto celkově působí velmi dynamicky a souměrně. Pro někoho možná nudně a nevýrazně. Podle mě ale není, i přestože jde o nejrychlejší A4 v nabídce posláním modelu šokovat. Auto totiž nešokuje ani nestresuje samotného řidiče. Jde opravdu o to snoubit v sobě praktičnost a vlastnosti hodné sportovního vozu. U kterého je možná poměrně široká individualizace.

Také díky skvělému a léty praxe prověřenému systému pohonu všech kol Quattro se to daří. Příplatkový zadní diferenciál, sportovní výfuk a sportovní adaptivní podvozek potom přiblíží celý vůz k ideálu. K ideálům běžného pohodlného a rychlého cestování. Přesně takového jaké si žádá dnešní svět. Tohle není nějaká hračka. Přestože být může. Pokud hledáte ovšem nějaké dobrodružství jako s úžasných článků a blogů Mr. Kraba v RS4 ho zaručeně nenajdete. Troufám si napsat, že vlastně ani konkurence takové pocity nenabídne. C63 AMG i BMW M4 jsou skvělá auta. Rozhodně nejde, ale o nějaké extra zábavné kreace, za jejichž volantem se naučíte řídit lépe. Nebo snad uvidíte Ježíše. Jsou to sportovní auta. To ano. Nic víc. 

Zpět k Audi RS4. Je to instantní obyčejný výkon. Děvět z deseti redaktorek motoristických webů doporučuje. 8 stupňový Tiptronic rozděluje tenhle běžný výkon mezi obě nápravy. Je dostupný každému kdo o něj trochu neslušně požádá. Podle mě to v nejlepším rodinném kombíku ani lépe být nemůže. Přitom lze auto využívat i v klidovém režimu a nepoužít vlastně nikdy více jak čtvrt plynu. I to stačí na dynamické a pohodové tempo. Řízení reaguje předvídatelně i za snížené adheze. V rámci měřítek nových vozů jde o špičku. Utrhnout auto ze silnice a hrnout se bokem samozřejmě lze. Ovšem než k tomu dojde, je to celé tak krásně předvídatelné že by to překvapilo jenom začátečníka. Kdo rád jezdí na okruhy potrápit sportovní placky. Myslím, že může. Ovšem nebude za hrdinu ani mistra volantu. Tak už to ale za volantem silnějších vozů prostě bývá. Silnějších a trochu dražších.

Solidně nakonfigurovaná Audi RS4 s těmi nej příplatky vychází na stále pěkné tři miliony korun. Přesto nepůjde o plně vybavený vůz. Nicméně pro rodinné pohodlí bude mít takové auto vše. Není nutné mít keramické brzdy. Zlý jazykové však tvrdí že tento extra drahý příplatek musíte koupit, pokud chcete mít v autě pokrokový sportovní podvozek s Dynamic Ride Control. Jinak že prý to nelze kombinovat. Nicméně tak jako tak. Ideální rodinný přepravník a pravověrné Audi. S rozumně nastavenou cenovkou vzhledem k tomu jak absolutní pohodlí a absurdní rychlost cestování si za volantem zažijete. A možná i toho Ježíše uvidíte…. 

 

 

Technické údaje

Audi RS 4 Avant

Typ motoru: přeplňovaný zážehový

Válce / ventily: 6 / 4 

Zdvihový objem (ccm): 2894

Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 331 / 5700

Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 600 / 1900 – 5000

Provozní vlastnosti

Maximální rychlost (km/h): 280

Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.1

Cena: od 2, 194, 900 Kč                   


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

krab
14. ledna 2019, 10:03
0

Vidíš Bíste a naší veřejnosti se pořád podprahově podsouvá, že nejlepší rodinné kombi je ta věc z Nošovic ( i30) :-D

Hezkej a netypickej (nenovinářskej) test. To podstatný jsi ovšem zajímavě vystihnul. Novináři by psali o tom jak je to supersport v balení kombi a pak cosi o infotainmentu a jak dokonalé materiály na přístrojovce Audi používá. Mě se líbí, že jsi se nad tím zamyslel z pohledu majitele toho auta. Tohle auto si nejspíš vážně nekoupíš, když hledáš dobrodružství za volantem, ale očekáváš perfektní stabilitu, bezproblémové ovládání a suverénní výkon bez slabin ( na brzdách, v odpružení atd..)

Tolik jsem toho v Audinách zatím nenajezdil, pár ojetých jsem vyzkoušel, jednu kdysi i na necelý rok koupil a pak zase prodal ( Audi 100 2.8 Quattro - dneska už by to byl youngtimer) Běžná A4 TDI Avant, se kterou jsem cestoval pracovně se sem nepočítá. Má společné jen ty tvary s RS4 a to ještě jen lehce. Přiznám se, že tuhle "firemní" variantu nijak zvlášť rád nemám...

No nic, pro mě to na 99% není to co bych hledal, ale rozhodně zajímavá volba pro ty, kteří nechtějí nic divokého ani okázalého, přesto si mohou dovolit a chtějí to nejlepší.

Cena v ČR nevim, protože Audi.cz nějak nemá tohle auto v konfigurátoru, na německým Audi toho najdeš hodně a skladový / roční auta vychází na 90-110 tis euro s dph , takže ani s keramickými brzdami nemusí stát extrémní raketu. I když při výměně těch kotoučů přijde teda majiteli faktura, kterou bych osobně radši vidět nechtěl...

reagovat
Ju
Junior
14. ledna 2019, 12:04
0

čtvrt kostky ty brzdy spraví,
A ta faktura přijde až druhému majiteli, takže chill.

ma
martinw
14. ledna 2019, 13:10
0

kdo neví co s prachama (čtvrt kostky sem čtvrt kostky tam) tak si koupí Teslu, ale věřim že je dost old school lidí který by tohle chtěli.... Ale nezapomeňte, že každý máme jen 12bodů :) a pouze 1 život.

krab
14. ledna 2019, 14:30
0

No, ty keramické kotouče nevím kolik km vydrží, ale asi jo, když si jako první majitel pořídíš ještě nějaký care paket servisu k autu v rámci záruky, nakonec možná ani ten druhý majitel tohle nemusí řešit. Problém nastává až u těch třetích a čtvrtých, kdy RS4 typicky stojí už "jen" kolem milionu a Audi už od všeho dává ruce pryč, jelikož to auto přesáhne 5 let a víc...

Náhodou jsou RS4 Avant pravděpodobně fakt skvělá auta, mám pocit, že si je v minulosti kupovalo i hodně automobilových závodníků jako svá daily.. Jestli si dobře vybavuju s jědním ( to byla ještě 4.2 V8) jezdíval i Colin McRae, když byl zrovna ve Skotsku...

beastar
14. ledna 2019, 15:28
0

Jako ta keramika stojí opravdu ranec i na tu 4ku. Však samotnej příplatek je tuším přes 100. Pokud s tim autem nebude člověk jezdit denně v Brně po okruhu není důvod to měnit. Klidně to může vyjít až na 3 majitele jak píšete.

Hlavně nemusím být fanoušek Audi abych pochopil, že je to unikátní auto. Je to jiný, než eMka. A hodně jiný než jsou amg. A co je nejlepší že s tim fakt s klidem můžeš pustit mámu pro rohlíky dát dozadu dětskou sedačku. A není nutný se jakkoliv omezovat. Ani třeba na lyže. Chceš jet rychle. Je to možný. Konstantně a pohodlně.

K těm pilotům. Oni té pure závodní rychlosti mají plnou hlavu z práce. Ne každej musí jezdit v rámu s v12 ještě soukromě. A Colin byl inteligentní člověk žádná lopata. Ta rs4 u něj dává smysl. Té 4.2v8 b5fl byla totiž tehdejší réza nejblíž. Myslím že o tom kdysi dávno někdo měl blog. A to auto má. Jenže je to celý luxusnější a civilnější jak evo a impreza. A v konečným důsledku je jedno že to je Audi. I kdyby to byla škodovka s tim biturbem a podvozkem by to bylo furt skvělý auto. Jasně není to sporťák pro puritány za volantem. Fakt je to spíš pro rodinnu a perfekcionisty.

Ju
Junior
14. ledna 2019, 16:29
0

S Teslou by do těch Alp na takovejhle fotošutring jel z Prahy na 2x :-)

Ju
Junior
14. ledna 2019, 17:49
1

a co říká panstvo na tohle?
https://www.sportovnivozy.cz/106862-audi-rs4-brno
Jak drží klíčový komponenty, tzn. diferáky, motor, převodovka? Spotřebák je jasnej, spotřeba nejnižší nákladová položka :-D
Přijde mi to jako ideálně zvrácený daily driver, když pro mě daily znamená 20kkm ročně.

In
Inocenc Pozzi
14. ledna 2019, 14:47
0

Moc příjemné počteníčko, takové "lidové" (myšleno v tom nejpozitivnějším smyslu slova) a osobité podání mě vážně baví. A dotaz na Kraba mimo téma. V minulosti jste psal, že uvažujete o šedém eReSovém Focusu stojícím v Praze na Spořilově. Cena necelých 800 klacků, nájezd pod 30 tis. Byl jste tuto konkrétní káru už osobně omrknout a projet? Popřípadě dojmy?

reagovat
beastar
14. ledna 2019, 15:30
0

Já sem raději lidovej. Nač si hrát na profesionála když jím nejsi:) Jinak samozřejmě vřelý dik.

krab
14. ledna 2019, 20:49
0

inocenc Pozzi, mě berte s rezervou, často než něco doopravdy koupím, tak tu na autíčkáři praktikuju trochu bazarovýho snílka :-D
Na Focus RS ve spořilově jsem koukat nebyl, ale je to auto u autorizovanýho dealera, čili nechal bych si od nich doložit celou historii, opravy (případně) a optal na provedený svolávačky, hlavně tu výměnu těsnění pod hlavou, pokud se na ní tohle vinko vztahuje. Jinak by to asi mělo být OK předpokládám...

U mě to s případným nákupem něčeho zajímavějšího místo současnýho obyčejnýho auta denní používání bude trvat asi přibližně do března cca, nění kam spěchat a rozptyl kandidátů je hodně velkej :-D

In
Inocenc Pozzi
14. ledna 2019, 21:48
0

Beastar: Ono dost často (v jakémkoliv oboru) "lidovej amatér" tvoří profesionálně a profesionál amatérsky... :-) Krab: Já vím, že Váš rozptyl kandidátů je širokej, řekněme si na rovinu, že začíná u Clia a končí u Julči QV. Trefil jsem, že? Jen aby Vás na jaře dealer Fordu nezaskočil tím, že auto už si odvezl jeden poloTalián... :-)

krab
14. ledna 2019, 22:28
0

Beastar píše hezky o těch autech, poslední dobou líp a líp se mi zdá :) Taky už jsme na jeho sloh zvyklí ...
Hlavně má docela slušný nadhled a to je vždycky potřeba.

"Polotaliáne", klíďo jdi do Focuse RS, jestli bude v pořádku a nic tam nebude podezřelýho, myslím, že je to fakt zajímavá nabídka. Já jsem u těch hot hatchů trochu váhavej střelec. Mám rád stará auta a nemůžu si v tomhle pomoct... Focus RS jsem si mohl vyzkoušet a byl jsem teda docela ohromený výkonem i trakcí toho auta, ale už míň nadšený z hmotnosti a citlovosti řízení. Zkrátka a dobře s tím autem může jet hodně rychle i ne úplně dobrý řidič, zkušenější pilot, který se nechá unést s ním bude jezdit strašně rychle ( což na silnici už je skoro až za hranu mi přijde) a taková ta čirá radost z řízení jak jí mám rád se u mě přeci jen úplně nedostavila.

A přeci jen i cena je tak někde blízko maxima, co bych si mohl aktuálně dovolit v rámci té výměny. Zkrátka tak drahé auto jako doplněk k těm "víkendovkám" považuju trochu za přehnaný.

Já mám 2 kandidáty trochu vybrané. Naštěstí je vlastní nadšenci, kteří je v zimě nejezdí teď, jeden neví jestli vůbec má prodat ( Clio RS F1 R27 ) a druhý je teda větší perfekcionalista co se týče péče o auto než já ( takže by ani celoroční používání nedoporučil) A to auto je pozoruhodně zachovalé ( doufám teda..) BMW 330Ci E46 ve verzi "Clubsport". A třetí do party ke zvážení by byla opět Toyota GT86 a na jaře by to asi mohlo být řešitelné, i když ta bude z tý trojice logicky nejdražší. Po té co jsem loni prodal kvůli financím na Lotus Elise se mi docela stýská musím říct, takže nějaká v rozmezí 400-500 tisíc je rozhodně mezi kandidáty. Vyjma toho Clia asi prostě předokolku ne...

krab
14. ledna 2019, 22:32
0

..v případě GT86 by to bylo vtipný, protože bych vlastně po nec. roce zase kupoval znova to stejný auto :-D Lotus Toyotu GT86 nahradil naprosto famózně, ale ta možnost celoročního používání z tý Toyoty najednou dělá zase nejžhavějšího kandidáta

In
Inocenc Pozzi
14. ledna 2019, 23:17
0

Já mám z toho FoFo vlastně celkem podobný pocity, i když zkušenost s ním je krátká a zatím nedostačující. Jen se Vás ještě zeptám, jak jste vnímal a zvládal středový panel co se týká pohodlí? Nevím jestli už jsem tak rozmazlenej nebo divnej, ale po hodině jízdy mi odumírala pravá noha... Jako asi je to o zvyku, ale přece jenom ve 20 nebo i 30 letech bych si zvykal snadněji, ale ted' už by to mohl být docela problém. V každém případě letos chci rozšířit svou smečku o nový kousek a je to jeden z kandidátů.

krab
14. ledna 2019, 23:45
0

Já se s tím Focusem RS taky nesvezl příliš dlouho. Ale alespoň na různých okreskách i menších s různým povrchem, takže leccos se vypozorovat dalo. Co se týká pohodlí, chtělo by to jet s ním dál. Sedíte trochu výš v tom autě, Recara jsou opravdu výborná co se týká opory páteře a sedáky netisknou stehna příliš k sobě. Jenže záleží na postavě ... To auto je naladěný tak nějak pro rychlou, docela bláznivou jízdu. Nevím, čekal jsem že se mi to bude líbit a nějak tam převládly ty pocity zklamání. I když v reálu to auto vypadá skvěle. I ten zvuk motoru je takový trochu nemastný, neslaný, resp. umělý. Ale pod plynem vyjížděl ze zatáček famózně a není to primárně nedotáčivý auto, to vyvážení podvozku je fakt dobrý, to se na tom hned poznalo.

Alternativou by mohlo být Subaru WRX STi, s ním jsem měl štěstí jezdit celý týden a udělat jedno setkání se starou Imprezou STI RA , zvláštní japonskou sérií z roku 2000. S tou to byla fantastická jízda. Ale to je už prostě "hrdina minulosti" a víkendovka. S novým WRX STi jsme pak jeli na víkend ještě na Šumavu a všeho všudy jsem si s ním možná najezdil skoro 1000 km. Ve výsledku bych řekl, že bylo lepší než Focus RS. Sice je primárně spíš pod plynem nedotáčivé, ale dalo se s ním tak jako příjemně a čistě hodně svižně cestovat a zatáčky krájelo přesně a příjemně. Ta hmotnost auta tam byla nějak míň znát, možná pomohlo i to, že ve WRX STi sedíte řidičsky lépe než v tom Focusu ( níž, volant je víc v ose před vámi). Motor WRX STi ale nemá tolik výbušnosti a výkonu jako Ford a typicky bude dražší. Ale pravděpodobně bude fungovat líp než Focus jakmile třeba v zimě napadne sníh. Ale zkoušel jsem obě auta v létě...

Určitě bych doporučil ještě vyzkoušet Hondu Civic Type R ( s tou jsem tedy já nejel zatím) a Hyundai i30N ( kterým jsem jezdil a líbil se mi , hrozně mile překvapil).

In
Inocenc Pozzi
15. ledna 2019, 00:22
0

No my jsme všechny ty HH řešili už u vašeho blogu z 9.12. a Type R fakt nikdy (měl to můj kámoš). Nehledě na to, že je to asi jediný HH, který se mi vůbec nelíbí... Ve Focusu mi prakticky okamžitě sedlo řazení, jenže vysoký středový panel mi právě mocně útočil na pravačku. Plus zvláštní vyšší posez, jak píšete. A jak zmin'ujete nedostavující se čirou radost z řízení, tak to je přesně můj případ pokaždé, když přesedám z QVčka do Golfu R. Prostě to u VW není tak nějak ono... PS.dnes se na Sautu zjevilo 4Céčko, totálně mi tato "motokára" sedí k Vám :-) PS2.omluva Beastarovi, že jsme s Krabem odběhli od tématu RS4.

krab
15. ledna 2019, 00:31
0

Beastarovi to asi vadit nebude ... motokáru už mám jinou, nicméně 4C je krásné
No, na Imofě se ještě objevila Giulietta QV TCT v příplatkové Ferrari červené za nec. 500 tisíc. Téměř nové auto...
Vím, že jste mi ho doporučoval a já s nimi nemám vůbec žádné zkušenosti. Asi bych se měl zajít podívat :-D
Problém Alfy Romeo je ten, že bych takto postupně dospěl až k tomu, že vlastně musím mít Giulii QV , ovšem tu si tedy v současnosti dovolit nemůžu. Ale pravděpodobně si jí budu moci v předjaří vypůjčit, tak na to se moc těším. Jinou Giulii jsem řídil ve variantě Veloce a i to bylo velmi dobré, vlastně skvělé. Ale i ta je stále mimo rozpočet...

PS: Civic Type R chápu. Taky se mi hodně nelíbí ... Jen jsem to psal proto, protože automobiloví novináři jí obecně hodně chválí

In
Inocenc Pozzi
15. ledna 2019, 01:09
0

Dík za foto, tohle je čirá nádhera!!! Jinak zkušenost se 4C mi ve sbírce bohužel chybí, ale jízda s něčím co má můj motor z QVčka, ale o 300 nebo 400 kilo menší vahu, karbonovou vanu, bez posilovače, to musí být masakr. U Giulietty QV mě jen mrzí, že po posledním faceliftu přestali používat tohle ikonické označení. Mrknul jsem na Imofu a sakra zajímavej kousek za ty prachy. Teda komu nevadí automat. Já v tom mám manuál, ale automat by nevadil. A Giulia mě baví strašně a tak nějak se bojím, že stejně nakonec zůstanu věrný a přibude benzínová 280k. krasavice. Momentálně je to ale furt minimálně 1 míč.

Ju
Junior
15. ledna 2019, 13:17
1

Hele jenom k tomu STI. Nevím jak FoFoRS, ale STIčko na daily driving dost znevýhodňuje spotřeba. Babička z nemocnice -> 15 na 100, ostřejší tempo (takové, které se dá udržet napříc republikou v závěru dne) -> 25 na 100. Střelba -> 35 na 100.
To je hodně. ;) Respektive asi víc, než by si člověk u "jenom" 300hp za mega, představoval.

krab
15. ledna 2019, 14:16
0

To zas přeháníš Juniore... já to za ten tejden evidoval a vycházelo to na cca 12 l/100 km. Samozřejmě, když jedeš střelbu, tak to žere o hodně víc, ale normálně svižně s tím že si užiješ pár hezkých úseků, když zrovna nejede x aut a kamionů před tebou, tak to bylo takhle nějak. Ale míň už taky o moc ne ... Není to pro šetřílky.

Ovšem ten FoFo RS si řekne minimálně o stejně benzínu, úplně stejně na tom je třeba i30N atd... Prostě turbomotory a ta auta už nejsou žádný muší váhy

Ju
Junior
15. ledna 2019, 15:07
0

Nepřeháním, mám k STI MY2018 velmi dobrý přístup ;) Jediné v čem se můžem rozcházet je definice "ostřejší tempo", ale co píšu je krutá realita. Včetně babičky z nemocnice a republikového přesunu, od Plzně někam na Moravu.
Ohledně spolehlivosti nemůžu sloužit, ještě nemělo ani první narozeniny a počet najetých kilometrů se nepřehoupl přes 10k.

Ju
Junior
15. ledna 2019, 15:14
0

Ta spotřeba je hnaná mmjn. i tím, že ten motor se neumí posbírat, prostě když dáš pod 2000 otáček na šestku plnej, tak se nestane (narozdíl od jiných 2.0turbobenzínů, třeba EA888) vůbec nic, pružné zrychlení 0. Takže furt kvaltuješ, držíš to v otáčkách a tím to holt žere.
+abych byl objektivní->zmíněná babička je celkem husťák, a tatík mi vykládal, že s tím dojel někam na golf za 11 nebo kolik, ale tatík jezdil s 1.9TDI i za 4,5, na takovejhle přesun nemusíš mít 300k
A nutná poznámka->Za Cupru ani GolfR bych to nevyměnil. Což může být třeba i tím, že to nemusím platit a teď moc nejezdím, takže "pohodlí" není důležité, spíš se hezky povozit. Záleží kdo co chce. Ten GolfR a STI jsou sice oboje 300k benzín 4x4, ale jinak to nemá nic moc společného.

In
Inocenc Pozzi
16. ledna 2019, 14:51
0

Jako přiznám se, že kolik si auto vezme, je ta poslední věc, kterou u něj řeším. Když chce člověk jezdit na spotřebu, tak bude vybírat v jiných vodách než jsou HH. Ale i tak jste mě těma číslama u STčka k.revsky překvapil! Nedalo mi to a po sto letech jsem teda dnes ráno mrkl na průměrák v Golfu R a svítí tam 12,4 a ted' jsem přišel z garáže a u QVčka je 10,7. Což je na 300 a 240 koní silný stroje paráda.

Ju
Junior
16. ledna 2019, 18:55
0

Tykejte mi, nemám rád vykání. Většinou u mě souvisí s nějakým porušením legislativy ČR, tak jsem na to citlivej. Však to známe, obžalovaný, povstaňte.
Chce to opravdu si zkusit. Můj jízdní styl je opravdu atypickej, třeba by ti to žralo míň, ale STI žere na 300k fakt dost. Ta 4x4 je řešená jinak než u koncernu, GolfR nebo Cupra ST 4x4. Neříkám, že hůř, prostě jinak. Samozřejmě jejich (Subara) vývoj nebude tak daleko míň "daleko" než u koncernu, když ten 2.0T prodáváš v čemkoliv, O3RS přes GolfR až po S3, můžeš si do vývoje dovolit nalejt víc než když máš akorát píčovinu s křídlem, jako jediný uplatnění. Takže technická pokročilost nebude zdaleka taková, a pak to prostě žere.

Longstory short: Skoč k Freyovi, sedni do STI a projeď se. Buď tě to chytne za koule a pak tomu tu spotřebu odpustíš, nebo nechytne, a pak je GolfR nebo cokoliv jinýho lepší volba.

ToMyx
15. ledna 2019, 16:11
0

Bíste, tvoje blogy jsou čím dál tím lepší! Jak psal Krab, hezkej lidovej test z "ptačí perspektivy" s neotřelým vystihnutím hlavní myšlenky auta. Přiznávám, že bych si ho dokázal představit domů pro maminu na vození dětí, jen ty 2+ miloše jsou trochu moc.
Co si tak pamatuju, vezl jsem se v silném avantu s osmihrnkem (cca 10 let starý?) a ten zvuk motoru mě úplně dostal. To je snad jediné Audi, které pro mě přestřílelo ten zbytek nudy co nabízí.... Asi prostě nejsem ta cílovka :-)

reagovat
beastar
15. ledna 2019, 16:22
0

Jako v pohodě.Já taky úplně v kombíku si takový věci doma neumim představit. Ono je to prostě tak, že Audi ti postaví prostě kvalitní sportovní auto (R8 atp) dokonce to bude i hezky vypadat (TT) ale nejsou to petroheadský auta. Teda jak se to vezme. Je to prostě chladný. Jenže co naplat dělá to všechno prostě dobře. A to jako napříč historií těch rychlejších modelů. Jak tady psal Krab. Ta 4.2 v té malé a dost lehké b5 to je taky kurevskej vodvaz. Já vždycky řikám, že je to taková civilnější varianta a volba pro lidi co by třeba chtěli rychlou čtyřkolku a chtěj k tomu takovou tu Audi (sem solidní a vim co je dobrý) omáčku.

Daniel Borský
15. ledna 2019, 18:26
0

Ne každé Audi je chladné. Co si tak matně pamatuju, tak S8 V10 byla velmi žhavá :) dokonce to bylo jedno z mála aut, u kterých jsem si říkal "jo, tohle je ono, přesně takhle bych si postavil auto podle sebe kdybych měl tu možnost". A tenhle pocit jsem zatím neměl u žádného BMW natožpak u hvězdy. Takže i Audi umí potěšit nadšencovo srdíčko.
-
Komentář upraven 15. 1. 2019, 18:26:52

beastar
16. ledna 2019, 03:12
0

Ono co si budeme nalhávat. Pro nás co nás takový auta oslovují nejsou ani RS6tky nudný auta. Ono ten 5.0TFSI a nějakých 426 kw s tim umí hodně dobře zamávat a na svou váhu je to slušně agilní auto.

ma
martinw
16. ledna 2019, 15:09
0

Policie nezustava pozadu :

Dopravní policisté v Jihomoravském kraji nově využívají „zabavený“ vůz Audi RS6

https://tydenikpolicie.cz/dopravni-policiste-v-jihomoravskem-kraji-nove-vyuzivaji-zabaveny-vuz-audi-rs6/

reagovat